تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی

مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران از اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی با نرخ سود ۱۵/۳۳ درصد، خبر داد.

مهدی مظفری، مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران در تشریح جزئیات اعطای وام براساس تبصره ۱۸ آیین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، اظهار کرد: این وام به دسته‌ای از کسب و کارهای حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکوهای مشمول هستند.

وی افزود: این سکوها شامل ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

مظفری در ادامه ضمن اشاره به وجود دسته‌بندی در این تسهیلات نیز اظهار کرد: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکارهای صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کارهای حقیقی است.

مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

وی با اشاره به چگونگی فرآیند ثبت درخواست وام نیز اظهار کرد: متقاضیان بمنظور دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال را مطالعه کنند.

مظفری همچنین ادامه داد: پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است؛ به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد.

گفتنی است،  در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود