خروج سازندگان از بازار/ مسکن برای ما صرفه ای ندارد

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: بازار مسکن در حال حاضر با افزايش قیمت، صرفه اقتصادی برای سازندگان ندارد.

حاجت پور دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت وگو با خبرنگار روزمرگی اقتصاد با بیان اینکه در حال حاضر با وجود آنکه وعده‌های زیادی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن به انبوه سازان کشور داده‌اند اما از این ظرفیت بزرگ در حوزه ساخت وساز استفاده نکرده‌اند گفت: تا به امروز چندین جلسه با حضور معاونان وزیر راه وشهرسازی برگزار کرده‌ایم و حتی در این جلسات از پلن‌های مختلف برای تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن رونمایی کردیم اما متاسفانه در این بخش اهمیتی به استفاده از توان بخش خصوصی نمی‌دهند.

وی افزود: از سوی دیگر عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت از دیگر معضلات در این بخش است. همین امر مشکلات سازندگان را بیشتر کرده است چراکه در حوزه ساخت مسکن در حال حاضر تنها بانک مسکن همکاری می‌کند که در این شرایط سخت گیری و افزایش نرخ سود این بانک تا ۲۸ درصد باعث شده است که انگیزه‌ای برای دریافت تسهیلات در بین سازندگان وجود نداشته باشد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و همچنین رشد قیمت ساخت مسکن هم اشاره کرد و گفت: تمامی این مشکلات در حوزه ساخت مسکن خود باعث شده است که قیمت ساخت مسکن در هر متر مربع به بیش از ۱۵ میلیون تومان برسد. البته این قیمت در مناطق و شهرهای مختلف متفاوت است اما به طور معمول در حال حاضر قیمت مسکن حتی در پایین‌ترین منطقه کمتر از ۱۰ میلیون تومان نیست.  

او گفت: در این شرایط بسیاری از سازندگان دست از کار کشیده و دیگر انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت ندارند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود