ایران رتبه چهارمین صادرکننده بزرگ نفت اوپک را کسب کرد

افزایش تولید و صادرات نفت سبب ارتقا جایگاه ایران در اوپک شده است، بطوری که کشورمان جایگاه چهارم را در میان دیگر صادرکنندگان بزرگ نفت اوپک  کسب کرده است.

طبق گزارش پایگاه خبری ورتکسا که به رصد اخبار جابه‌جایی نفت و گاز در پهنه جهانی می پردازد ، صادرات نفت و میعانات گازی ایران از زمان اعمال فشار حداکثری ترامپ علیه ایران (آگوست ۲۰۱۸)، تاکنون به بالاترین میزان خود رسیده است.

براساس این گزارش صادرات نفت و میعانات‌ گازی ایران ۹درصد کل صادرات نفت خام و میعانات گازی اوپک را در بر می‌گیرد.

این گزارش می افزاید: ایران در فاصله ماه‌های ژانویه تا مه سال جاری میلادی (دی سال گذشته تا خرداد امسال) روزانه یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه نفت صادر کرده است که ۲۵۰ هزار بشکه از صادرات کویت و نیجریه بیشتر است و به این ترتیب جایگاه ایران را در رده‌بندی بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت خام اوپک به مقام چهارم ارتقا می‌دهد.

براین اساس می توان اینطور گفت که ایران توانسته است با وجود تحریم‌های کنونی، صادرات نفت خام و میعانات‌ گازی خود را در ماه مه (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد) به روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه افزایش دهد که بالاترین مقدار صدور نفت خام ایران در پنج سال گذشته است.

از سوی دیگر افزایش تولید نفت ایران، افزایش تقاضای نفت چین و بزرگ‌تر شدن ناوگان نفتکش‌های ایران از مهم‌ترین عوامل افزایش صادرات نفت ایران بوده‌اند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود