جاده‌ها در انتظار تاکسی‌های خودران جدید

وایمو «Waymo» خودروی بدون راننده گوگل در حال مذاکره با هیوندای موتور برای تولید تاکسی‌های خودران جدید است.

طبق گزارش روزنامه کره جنوبی الکترونیک تایمز شرکت فناوری رانندگی خودرو وایمو که زیر نظر  ALPHABET  فعالیت می کند، در حال مذاکره با هیوندای موتور کره جنوبی بمنظور واگذاری تولید خودروهای خودران خود است.

براساس این گزارش مقامات وایمو و هیوندای موتور بیش از سه بار بمنظور بحث در مورد طرح استفاده از خودروهای الکتریکی آیونیک ۵  هیوندای برای فناوری خودران نسل ششم وایمو ملاقات کرده‌اند.

گفتنی است، این طرح شامل جایگزینی پیشنهادات شرکت چینی Zeekr چین با مدل آیونیک ۵ است.

از سوی دیگر این گزارش در حالی منتشر شده است که دولت جو بایدن، هفته گذشته افزایش شدید تعرفه‌ها را بر واردات چینی، از جمله تعرفه ۱۰۰ درصدی بر خودروهای برقی که از ۲۷ سپتامبر اجرایی می‌شود، محدود کرد.

وایمو وسایل نقلیه ای از استلانتیس و جگوارلندرور خریداری کرده و فناوری خود را در وسایل نقلیه پایه ادغام کرده است تا خدمات سواری خودران را در فونیکس، سانفرانسیسکو و لس آنجلس ارائه دهد.

همچنین وایمو در حال آزمایش نسل بعدی فناوری خودروهای خودران خود با استفاده از وسایل نقلیه Zeekr، نام تجاری خودروهای برقی شرکت چینی جیلی است.

طبق آنچه رویترز گزارش داده است، آلفابت در ماه جولای اعلام کرد که برای یک دوره چند ساله ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در وایمو برنامه‌ریزی کرده است، زیرا این شرکت در حال گسترش مناطق خدمات سواری خودران خود است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود