رونمایی از سامانه ثبت قراردادهای شغلی در راستای هوشمندسازی حوزه روابط کار

سامانه‌های ثبت قراردادهای شغلی، حوادث ناشی از کار، بازرسی مورد و سامانه مشاغل سخت و زیان‌آور در راستای هوشمندسازی حوزه روابط کار رونمایی شد.

علی‌حسین رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون در آیین رونمایی از سامانه‌های ثبت قراردادهای شغلی، بررسی حوادث شغلی، بازرسی موردی و مشاغل سخت و زیان‌آور ذیل سامانه جامع روابط کار با بیان اینکه سامانه ثبت قراردادهای شغلی با آمار خوبی که به ما می‌دهد می‌تواند به بهبود شرایط کار کمک کند، اظهار کرد: برخی بر این امر معتقدند که با وجود شماری از کارگر پاره‌وقت و فصلی در کشور، اما آمار رسمی و متقنی در دسترس نیست که به آن استناد کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از موارد قانون کار این موضوع است که کارفرما باید آمار و اطلاعات را در دسترس وزارت کار قرار دهد، اظهار کرد: سامانه حوادث ناشی از کار به کارگر کمک ویژه‌ای می‌کند و براین اساس با احراز هویت در این سامانه، حادثه‌ای که برای کارگران رخ داده، به ثبت خواهد رسید.

رعیتی‌فرد همچنین اظهار کرد: سامانه‌ بازرسی موردی، می تواند بازرسی از محیط کار را هوشمند کند و از سوی دیگر اجازه دخالت افراد را نخواهد داد. در واقع بازرسی هوشمند به ما کمک خواهد کرد تا اطلاعات مربوط به بازرسی را وارد سیستم کرده و از اعمال نفوذ جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با توسعه این سامانه ارتقا ایمنی در کشور بالا خواهد رفت و از سوی دیگر دسترسی به آمار و اطلاعات در حوزه بازرسی بازار کار بیشتر می‌شود تا بتوانیم خدمت‌رسانی به مردم را سرعت ببخشیم.

معاون روابط کار وزیر تعاون  در تشریح جزئیات مربوط به سامانه مشاغل سخت و زیان‌آور نیز اظهار کرد: هر فردی که در مشاغل سخت و زیان آور فعال است با بارگزاری اسناد و مدارک و ثبت فرمی که در این سامانه مشخص شده است می تواند تقاضای مشاغل زیان‌آور را به کمیته‌های بدوی ما ارائه دهد، در واقع این سامانه کمک می کند تا هر کارشناس ناظر که در این حوزه دارای حساب کاربری است نظر خود را به ثبت برساند و از اجحاف در حق کارفرما و کارگر جلوگیری کند.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود