شرط و شروط بانک‌ها برای ارائه وام خودرو در سال 1403

بانک‌های مختلف کشور تسهیلاتی را در سال 1403 بمنظور خرید خودرو به متقاضیان ارائه می‌دهند.

خرید خودرو در زندگی ما با اهداف و دلایل متعددی صورت می‌گیرد که از جمله آن می توان به بالا بردن کیفیت زندگی، برطرف کردن نیازهای اساسی، بالا بردن سرمایه و .... اشاره کرد.

اما در این میان نکته ای که شاید مشترک باشد و در پی آن بر روی خرید و فروش خودرو تاثیر بگذارد، قیمت خودرو است که با بالا رفتن آن و کاهش توانایی برخی افراد بمنظور خرید، بسیاری از بانک‌ها اقدام به ارائه وام برای خرید خودرو و یا حتی تعویض آن کرده اند که برخی از آن ها دارای شرایط یکسان هستند.

با توجه به این امر و ارائه وام خرید خودرو در سال ۱۴۰۳ از سوی بانک های دولتی یا خصوصی، متقاضیان می توانند نسبت به سرمایه اولیه خود، و خودرویی که مد نظر دارند از این تسهیلات برخوردار شوند و خودروی خود را خریداری کنند.

از سویی دیگر نیز با توجه به این موضوع که کمک هزینه دریافتی تنها مخصوص متقاضیان خرید خودرو است به منظور کنترل و جلوگیری از خروج مبلغ این وام به مسیر دیگر، افراد باید در ابتدا این موضوع را ثابت کنند که قصد تهیه خودرو دارند و پس از آن کمک هزینه یا وام خرید خودرو ۱۴۰۳ را از بانک دریافت کنند.

در این میان ارائه وام خرید خودرو می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد و هر شخصی با توجه به شرایط خود می تواند مناسب ترین نوع تسهیلات را انتخاب کند که برخی از این تسهیلات به شرح زیر است:

وام خرید خودرو بانک های دولتی: بانک های دولتی پس از بررسی شرایط و مدارک متقاضیان خرید خودرو باید مبلغ معینی را با عنوان تسهیلات به افراد ارائه داده و قوانین بازپرداخت را نیز مشخص می کنند که در صورت عدم پرداخت اقساط از سوی متقاضیان، ضامن شخص باید اقساط را پرداخت کند.

وام خرید خودرو بانک های خصوصی: جالب است بدانید که بانک‌های خصوصی نسبت به مراکز دولتی کمک هزینه بیشتری به متقاضیان ارائه می دهمد و با توجه به این موضوع دریافت تسهیلات از آن ها می تواند بسیار مناسب باشد که افراد باید شرایط دریافت وام همچون معرفی ضامن را رعایت کرده و مدارک مربوط به خرید ماشین را ارائه دهند.

خودرو فرسوده: دارندگان خودروهای فرسوده این گزینه را پیش رو دارند که در طرح های موجود مانند طرح نقدی و یا طرح جایگزینی بمنظور دریافت کمک هزینه شرکت کرده و از طریق ثبت نام در طرح های معتبر کمک هزینه دریافت کنند.

مانند هر سال دیگری ثبت نام وام خودرو در سال ۱۴۰۳ در بانک های مختلف صورت گرفته و طی آن  اشخاص برای دریافت تسهیلات باید یک یا چند نفر را به عنوان ضامن معرفی کنند.

توجه به این نکته ضروری است که هر چقدر مبلغ کمک هزینه بالاتر باشد، میزان هر قسط نیز بالاتر می رود و با توجه به این موضوع فرد باید ماهانه هزینه خاصی را به بانک پرداخت کند.

همانطور که اشاره شد، شرایط دریافت وام خرید خودرو در سال ۱۴۰۳ در بانک های مختلف، متفاوت و متغیر است، اما از سوی دیگر اکثر مراکز دولتی و خصوصی الزاماتی را برای ارائه تسهیلات معین کرده و به اطلاع متقاضیان می رسانند.

لیست مهم ترین شرایط و الزامات وام خودرو در سال 1403 به شرح زیر است:

  • متقاضی وام خودرو 1403 باید بالای ۱۸ سال باشد.
  • متقاضی وام خودرو 1403 باید فاقد سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه شناسایی شود.
  • وضعیت نظام وظیفه آقایان زیر ۵۰ سال باید مشخص شود.
  • متقاضی وام خودرو 1403 باید قصد خرید خودرو داشته و مدارک دال بر آن را ارائه دهد.
  • معرفی ضامن معتبر الزامی است.
  • اثبات توانایی متقاضی و ضامن وی برای پرداخت اقساط با توجه به فیش حقوقی یا مدارک مرتبط با کسب و کار.
  • ضامن متقاضی وام خودرو 1403  باید در یک مرکز رسمی مشغول کار بوده یا در صورت انجام کار آزاد، پروانه کسب و کار را ارائه دهد.
  • هر بانکی یک سقف خاصی برای کمک هزینه معین کرده و امکان ارائه تسهیلات بیشتر از سقف معین شده را ندارد.
  • گاهی اوقات در صورتی که متقاضی وام خودرو 1403 در گذشته وام خرید خودرو دریافت کرده باشد، مجددا امکان دریافت آن را نخواهد داشت.

توجه به این نکته ضروری است که بمنظور دریافت تسهیلات از برخی مراکز متقاضی وام خودرو 1403 باید ابتدا مقداری سپرده گذاری انجام دهند، بعنوان مثال افراد می توانند مبلغ معینی را ۲ الی ۶ ماه یا بیشتر در بانک مربوطه سپرده گذاری کرده و سپس تسهیلات دریافت کنند.

به این منظور متقاضی وام خودرو 1403 باید حتما از میزان خواسته شده به عنوان میانگین حساب بانک مورد نظر خود اطلاعات کسب کنند.

امکان افزایش مبلغ کمک هزینه خرید خودرو از طریق سپرده گذاری در بانک ها وجود داشته و برای مثال هر ۴ ماهی که از سپرده گذاری افراد در بانک مربوطه بگذرد، متقاضیان دریافت وام خودرو 1403 می توانند به اندازه یک برابر مبلغ سپرده کمک هزینه بگیرند.

مدارک لازم برای دریافت وام خرید خودرو ۱۴۰۳ می تواند در بانک های دولتی و خصوصی با یکدیگر تفاوت داشته باشد اما آنچه که میان تمام ان ها یکسان است این است که تمامی مراکز مدارک هویتی دریافت کننده ضامن و موارد مربوط به تهیه ماشین را از داوطلبان تقاضا داشته و همچنین مدارک هویتی ضامن و موارد مربوط به شغل وی نیز باید ارائه شود که لیست کلیه موارد به شرح زیر است:

  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه متقاضی وام خودرو 1403
  • عکس پرسنلی متقاضی وام خودرو 1403
  • مدرک مربوط به نظام وظیفه مانند کارت پایان خدمت برای آقایان زیر ۵۰ سال
  • پیش فاکتور تهیه ماشین و اسناد مربوط به مالکیت خودرو مانند کارت آن
  • اصل مدرک و کپی کارت ملی و شناسنامه ضامن متقاضی وام خودرو 1403
  • کپی و اصل گواهی اشتغال ضامن و فیش حقوقی یا پروانه کسب و کار دارندگان مشاغل آزاد
  • موارد مربوط به سپرده گذاری در صورت نیاز
  • دسته چک صیادی در صورت نیاز
  • گواهی محل سکونت و گواهی ثنا
نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود