بیش از 3 هزار هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکن در خوزستان تامین شده است

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از تامین سه هزار هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان خبر داد.

مسعود بیات منش، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در گفت و گویی پیرامون موضوع مسکن و خانه‌دار شدن جوانان در این استان اظهار کرد: در خوزستان یک میلیون و۳۵۰ هزار خانوار ساکن وجود دارند که باید به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۱۰۵ واحد مسکونی داشته باشیم، اما در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ خانوار ۹۸ خانه در استان وجود دارد.

وی در این راستا افزود: از این رو شاهد کمبود ۷ درصدی تعداد خانه مسکونی در استان خوزستان هستیم که با ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی، این مشکل برطرف و بین عرضه و تقاضای مسکن در استان‌ تعادل برقرار خواهد شد.

بیات‌منش ادامه داد: سه هزار هکتار زمین برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان تامین شده است و از سوی دیگر موضوع الحاق به محدوده شهرها و طراحی این زمین‌ها صورت گرفته است که در حدود ۳۰ درصد از این اراضی در مرحله آماده‌سازی قرار دارند و امیدواریم با رونق وضعیت اقتصادی و معیشت مردم، در حوزه مسکن نیز شرایط بهتری برای مردم استان فراهم شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه به موضوع راه‌های استان اشاره کرد و گفت: ۱۱ محور کریدوری و راه ملی به طول یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر در خوزستان، وجود دارد که باید چهار خطه شوند.

وی همچنین تصریح کرد: تاکنون ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های استان طی چند سال اخیر چهارخطه شده‌ و حدود ۳۸۰ کیلومتر نیز در مرحله عقد قرارداد هستند.

بیات‌منش افزود: همچنین برای مابقی طرح‌های مربوط به راه‌های استان به دنبال تامین منابع مالی هستیم.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود