از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چخبر؟/ آیا معوقات هم پرداخت می‌شود؟

موضوعی که این روزها شاید ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده باشد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و سرنوشت آن است.

این موضوع که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در چه مرحله‌ای قرار دارد همچنان جزء سوالاتی است که پاسخ آن مشخص نشده است.

متناسب‌سازی اما خلاصه می‌شود به واریز علی‌الحساب سه میلیون تومانی مربوط به سه ماه نخست سال و هنوز خبری در ارتباط با تیرماه منتشر نشده است.

با توجه به اینکه در روزهای پایانی کار دولت سیزدهم قرار داریم اما هنوز موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، که شاید بزرگترین دغدغه‌ بازنشستگان باشد حل نشده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به‌تازگی خطاب به این گروه از بازنشستگان گفته است؛ نگران نباشند و از سوی آخرین اخبار منتشر شده درباره متناسب‌سازی حقوق واریز وجه سه میلیون تومانی با عنوان علی‌الحساب به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی است.

البته این واریزی مربوط به فرودین تا خردادماه بود و داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات آن اعلام کرد که مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به هر یک از ۲.۶ میلیون بازنشسته صندوق‌های لشگری و کشوری و ۴.۲ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی، در مجموع با ۲۰ ههمت اعتبار پرداخت شد.

اما حالا بازنشستگان پیگیر واریز مبلغ مربوط به تیرماه هستند؛ موضوعی که احمد حسینی، فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی درباره آن اظهار کرده است که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری سال‌ها قبل کلید خورد و اکنون در برنامه هفتم به عنوان یک تکلیف قانونی مصوب شده است؛ براین اساس، باید از ابتدای امسال اجرا شود. مسئولان بیایند تا بازنشستگان زنده‌اند، دستور اجرای همسان‌سازی را صادر کنند.

اما آیا معوقات هم پرداخت خواهد شد؟

حسینی در این راستا با تاکید بر اینکه باید از فروردین‌ماه همسان‌سازی برای همه بازنشستگان اجرا شود، اظهار کرده است که هرچند در این تورم مبلغ همسان‌سازی بسیار کم است، باز پول چند قرص نان برای بازنشستگان می‌شود و همین هم غنیمت است.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه آخرین نفری است که درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان صحبت کرده است و اینطور گفته است که،با ابلاغ قانون بودجه در حال تنظیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های‌ بازنشستگی شروع شده که در روزهای آینده تکمیل خواهد شد و با توجه به اینکه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال اجرا می‌شود، معوقات هم پرداخت خواهد شد.

که پس از مدتی نیز مشخص شد منظور او همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری بوده نه تامین اجتماعی!

اما همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه دیده شده و براین اساس قرار است طی سه سال اجرا شود؛ در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد.

و طبق گفته های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مورد صندوق‌های بازنشستگی بخش دولتی پیش‌بینی شده امسال منابع حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده که ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده به این موضوع اختصاص یابد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود