از مصرف هر مترمکعب آب، ۱.۳۹ کیلوگرم تولید محصولات خشک وجود دارد

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه از مصرف هر مترمکعب آب، ۱.۳۹ کیلوگرم تولید محصولات خشک داریم اظهار کرد: طبق گفته کارشناسان می‌توان به‌راحتی این عدد را به ۲.۶ کیلوگرم به‌ازای هر مترمکعب آب ارتقا داد.

عیسی بزرگ‌زاده، سخنگوی صنعت آب در گفت‌وگویی  با تاکید بر اینکه با روند فعلی، آبی برای کشاورز باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: اگر این آب کم و کمتر شود که در دشت‌های فراوانی مثل اصفهان و خراسان و جاهای دیگر کم شده، کشاورز چند سال دیگر همین آب را نخواهد داشت و اولین آسیب بیننده از اضافه برداشت بخش کشاورزی، خود کشاورز است.

وی با بیان اینکه این فربگی و فراوانی مصرف آب کشاورزی خود تهدید پایداری شغل کشاورزی و کشاورزی در آینده نزدیک است، اظهار کرد: در صورتی که سفره‌ای خشک شود آبی برای کشاورز وجود ندارد و زمانی که آبی برای کشاورز و کشاورزی نباشد امنیت غذایی نخواهیم داشت.

بزرگ‌زاده ادامه داد: در این شرایط که امنیت غذایی نداریم، امنیت آبی هم نداریم، امنیت زیست‌بوم هم نخواهیم داشت.

سخنگوی طرح‌های ملی آب  با اشاره به تولید ۱.۳۹کیلوگرم محصولات با مصرف مترمکعب آب نیز اظهار کرد: کارشناسان به این نتیجه رسیدند سناریویی بمنظور بهره‌وری ارائه دهند که ضمن اینکه کشاورزی پایدار و امنیت غذایی داشته باشیم، امنیت آبی و امنیت زیست‌بوم نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما از مصرف هر مترمکعب آب، ۱.۳۹ کیلوگرم تولید محصولات خشک داریم که در سند امنیت غذایی هم وجود دارد و کارشناسان نیز بر این موضوع اذعان کردند که به‌راحتی می‌توان این را به ۲.۶ کیلوگرم به‌ازای هر مترمکعب آب ارتقا داد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود