مبلغ تسهیلات مشاغل خانگی چقدر است؟

متقاضیان مشاغل خانگی مستقل می‌توانند تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان وام و تسهیلات دریافت کنند.

میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای مشاغل مستقل و فردی ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل خانگی پشتیبان تا ۴ میلیارد تومان است که با نرخ سود ۴ درصد پرداخت می‌شود.

در حال حاضر متقاضیان راه‌اندازی کسب و کارهای خانگی می‌توانند در رشته‌های مصوب مشاغل خانگی در رشته‌های صنایع دستی، فرهنگی و هنری، امور تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تولیدات گیاهی و کشاورزی به فعالیت بپردازند و به منظور تسهیل صدور مجوز کسب وکار خانگی رشته‌های مشاغل خانگی به دو گروه ثبت محور و مجوز محور تقسیم شده‌اند که در سامانه مذکور برای عموم مردم قابل مشاهده است.

گفتنی است، پیش از این رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی سقف پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای مشاغل مستقل را تا ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل پشتیبان را به ازای به‌ کارگیری تا ۴۰ نفر، ۴ میلیارد تومان اعلام کرده بود.

محمد آذرپناه از اختصاص مبلغ ۲۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان تهران در سال 1402 خبر داد و اظهار کرد که با پیگیری ها و هماهنگی‌های صورت گرفته بین دستگاه های اجرایی و بانک‌های عامل مبلغ ۲۲۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶۷۷ طرح متقاضی مشاغل خانگی پرداخت شد که این رقم در مقایسه با سال قبل از رشد ۷۸ درصدی برخوردار بوده است.

براین اساس در سال گذشته مبلغ تسهیلات مشاغل خانگی با ۳۳ درصد رشد به ۴۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که با اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر از سوی بانک مرکزی مجموع تسهیلات به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران همچنین درباره سقف وام مشاغل خانگی اظهار کرد: وام‌های مشاغل خانگی به دو دسته تقسیم می شوند که یکی مشاغل خانگی مستقل یا فردی که سقف پرداخت تسهیلات به آنها ۱۵۰ میلیون تومان است و دوم مشاغل خانگی پشتیبان که در ازای اشتغال ایجادی تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد از محل منابع قرض‌الحسنه ۱۰ بانک عامل پرداخت می‌شود.

براساس آنچه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اعلام کرده است طی یک سال گذشته ۷۳۸۱ مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادر و بیش از ۲۲۶۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده است که بیش از سهم تسهیلات ابلاغ شده برای مشاغل خانگی استان بوده و عملکرد ۱۰۲ درصدی را رقم زده است.

مبلغ تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته با ۳۳ درصد رشد به ۴۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که طبق اعلام معاونت اشتغال وزارت کار در نیمه دوم سال نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر برای تقویت منابع وام مشاغل خانگی از سوی بانک مرکزی اختصاص پیدا کرد و جمعا به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسید. 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود