طی 3 سال اخیر چند کسب و کار جدید در سکوهای داخلی راه‌‎اندازی شده‌اند؟

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کاربران سکوهای داخلی ۴ تا ۱۲ برابر افزایش داشتند اظهار کرد: طی  ۳ سال گذشته ۵۰۰ هزار کسب‌ و کار جدید در سکوهای داخلی راه‌اندازی شده است.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در اظهاراتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه الکترونیکی کردن خدمات دولت اظهار کرد: با دستور و پیگیری رییس جمهور شهید مراکز فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در همه  دستگاه ها به بالاترین سطح سازمانی و زیر نظر بالاترین مرجع دستگاه ها ارتقاء یافتند و در قوانین بودجه سنواتی سال‌های اخیر هم همه دستگاه‌ها مکلف شدند که همه خدمات خود را از طریق یک درگاه واحد ارائه دهند و پنجره ملی خدمات خود را راه اندازی کنند.

وی ادامه داد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ توسط وزارت ارتباطات راه اندازی شده است و براین اساس تاکنون تمام دستگاه‌های دولت با حدود ۷۰ درصد خدمات خود به صورت الکترونیکی در این پنجره حضور دارند.

زارع پور تصریح کرد: در این راستا حدود ۶۰۰ خدمت نیز به صورت هوشمند ارائه می شود و براین اساس تا ۳ سال آینده نباید کسی برای دریافت خدمات به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کند.

وزیر ارتباطات با اشاره به همکاری راهبردی سازمان امور استخدامی در این پروژه، نیز اظهار کرد: تاکنون ۴۸ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند احراز هویت شده اند و ۵۰۰ میلیون بار نیز از این پنجره استفاده شده است.

وی با بیان اینکه استعلامات بین دستگاهی در سال گذشته به ۸ میلیارد  مورد رسیده است، افزود: امسال این عدد به ۱۰ میلیارد می رسد و هر استعلام به معنی عدم نیاز به مراجعه حضوری یک فرد به یک دستگاه است.

 زارع پور به روند شروع و ادامه پروژه فیبرنوری در دولت سیزدهم به عنوان زیرساخت اصلی ارتباطات، نیز اشاره کرد و گفت: تا امروز  در ۶۰۰ شهر اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌و کارها آغاز و با شهرداری‌های این شهرها توافق صورت گرفته و دسترسی ۴۰ درصد خانوارهای شهری به شبکه فیبرنوری در کشور فراهم شده و در صورت درخواست امکان اتصال آنها وجود دارد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تعداد اتصال منازل و کسب وکارها به شبکه فیبرنوری نسبت به ابتدای دولت ۲ تا دو و نیم برابر شده، نیز اظهار کرد: با ریل گذاری مناسب و الزام قانون هفتم توسعه برای اجرای ۲۰ میلیون اتصال و با تداوم آن در دولت بعدی، میزان اتصال به ۳ میلیون مشترک تا پایان سال جاری می‌رسد.

وی  افزایش سایت‌های نسل چهارم از ۳۳ هزار به ۴۴ هزار و نسل پنجم از ۱۰ سایت به ۲ هزار سایت را از دیگر اقدامات انجام شده برای نوسازی و توسعه شبکه ارتباطی عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده سایت های نسل پنجم تا پایان سال به ۶ هزار سایت افزایش می‌یابد.

زارع پور همچنین با اشاره به دو برابر شدن ظرفیت شبکه انتقال و آی پی کشور و ۵ برابر شدن ظرفیت تبادل ترافیک گفت: با این اقدامات یک کار اساسی برای توسعه و نوسازی شبکه ارتباطی کشور صورت گرفته است تا به شکل ریشه‌ای مساله سرعت اینترنت برای همیشه حل شود.

وی افزود: هم اکنون پهنای باند اینترنت تامین شده به اندازه دوبرابر نیاز کشور رسیده است.

وزیر ارتباطات گفت: در این دولت ۸ هزارو ۲۰۰ روستای بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شدند و در راه‌اندازی سایت‌های این روستاها ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار نیز تحت پوشش قرار گرفتند که آمار روستاهای تحت پوشش به ۹۷ درصد و جمعیت روستایی که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند  را به ۹۸.۵ می‌رساند.

زارع پور در ادامه با اشاره به حمایت از سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی در دولت سیزدهم گفت: کاربران این سکوها بین ۴ تا ۱۲ برابر افزایش داشتند و برنامه ما این است که این پیام‌رسان‌ها به سمت خدمت‌رسانی و ارائه خدمات به مردم حرکت کنند.

وی همچنین از ۳۰ مورد حمایت در مصوبه حمایت از کسب‌و کارها در کارگروه اقتصاد دیجیتال یاد کرد و گفت: یک مورد این حمایت‌ها معافیت مالیاتی این کسب و کارهای فعال در سکوهای داخلی است و در ۳ سال گذشته ۵۰۰ هزار کسب‌و کار جدید در سکوهای داخلی راه‌اندازی شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود