استفاده بیش از 2 میلیون زائر اربعین از ناوگان حمل و نقل عمومی

 مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، برآورد می‌شود که در سال 1403 حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی از ناوگان حمل و نقل عمومی کشور استفاده کنند.

داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفتگویی با بیان اینکه طی سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در سفرهای رفت و برگشت از ناوگان عمومی حمل و نقل استفاده کرده بودند و پیش بینی امسال ما افزایش ۱۵ درصدی است، اظهار کرد: از این رو برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم.

وی در این راستا ادامه داد: نزدیک به ۱۴ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری زیرنظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فعالیت می‌کنند که تنها ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه در وضعیت مطلوب قرار دارند و امکان پیمایش مسافت‌های بلند و متوسط را دارند.

باقرجوان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی به منظور جابه‌جایی زائرین مصوبه وزارت کشور است و توضیحات بیشتر در این زمینه باید از سوی مسئولان این وزارتخانه ارائه شود، نیز اظهار کرد: در عین حال ظرفیتی حدود چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ... نزد صنایع، کارخانجات، معادن، شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیره به‌منظور ایاب و ذهاب پرسنل‌شان وجود دارد که از مسئولان مربوطه درخواست می کینم تا این ظرفیت را دست‌کم ۱۰ روز (چند روز پیش از ایام اربعین، حین ایام اربعین و چند روز پس از آن) آزاد کنند تا به کمک‌رسانی در این زمینه بپردازند.

وی ادامه داد: با ابلاغ به استان‌ها و همچنین پیگیری دفتر ترانزیت این سازمان، کرایه وسایل حمل و نقل عمومی خارجی به شرکت‌های حمل و نقلی در این ایام اجازه داده شده است و در این زمینه تاکنون با کشور عراق توافقاتی انجام شده و همچنین مقرر شد پاکستانی‌ها از ظرفیت اتوبوس‌های خود برای جابه‌جایی زائران‌شان استفاده کنند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: همچنین  مقرر شده است تا پیش‌فروش بلیت‌ها از روز دهم مردادماه باشد و طی روز جاری (شنبه) در سه مرز باشماق، خسروی و شلمچه پیش فروش بلیت ‌برای کشف تقاضا آغاز شد.

وی افزود: هرچند برای عبور از این مرزها تقاضای کمتری وجود دارد اما با توجه به گرمای هوا ترجیح این است که زائران برای معظلی کمتر از این مرزها نیز تردد کنند. پ

باقرجوان ادامه داد: در پی این  امر همچنین فشار مضاعف از مرزهای جنوبی، ترمینال «شهید سلیمانی»، پارکینگ «برکت» و مرزهای شلمچه و چذابه برداشته خواهد شد و متقاضیان باید بدانند که‌ پیش‌فروش بلیت‌ها از صبح امروز در وبسایت‌های اختصاصی و مشترک در استان‌های هدف آغاز شده و همچنین از مبدا تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی و زنجان به مقصد این مرزها سرویس‌هایی خواهیم داشت تا میزان تقاضا را بسنجیم. همچنین از یکی دو روز مانده به تاریخ سفر، پیش‌فروش‌ها به صورت حضوری آغاز می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود