افزایش ظرفیت جذب مواد خام صنایع کشاورزی پایتخت در سال 1403

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به دستاوردهای بخش کشاورزی پایتخت، گفت: ظرفیت جذب مواد خام صنایع کشاورزی در سه ماهه نخست سال 1403  به میزان ۱۷۴ هزار و ۳۱۸ تن افزایش یافته است.

جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفت‌وگویی پیرامون دستاوردهای بخش کشاورزی پایتخت در سه ماهه نخست سال 1403 اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با محوریت "جهش تولید با مشارکت مردم" تاکنون ۲۴ درصد شاخص‌های عملکردی این بخش محقق شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: براین اساس ۲۷ عنوان شاخص در زیربخش‌های مختلف تولیدات دامی، گیاهی، آب و خاک تعریف شده که طبق آن فعالیت‌های سازمان هر ۳ ماه مورد ارزیابی و رصد قرار می‌گیرد.

برادری با بیان اینکه در این مدت شاهد تولید ۱۳ هزار و ۷۱۰ تن گوشت قرمز بودیم افزود: همچنین ۴۲۰ هزار تن شیر خام، حدود ۸ هزار تن گوشت مرغ و بالغ بر ۲۵ هزار و ۱۵۰ تن تخم مرغ در سه ماهه نخست امسال در استان تهران تولید شده است.

وی اظهار کرد: در بخش تولیدات گیاهی نیز ۷۰۴ هزار تن محصولات زراعی و ۵۸ هزار تن محصولات باغی تولید شد؛ همچنین سطح گلخانه‌های استان به میزان ۱۹ هکتار توسعه یافت و ۲ هزار و ۱۱۱ هکتار از باغات نیز اصلاح و بازسازی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران میزان مبارزه با علف‌های هرز گندم و جو در مزارع استان را ۵۹ هزار هکتار و دیده‌بانی ملخ‌های بومی را ۲۸ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: ۱۰۰ درصد اهداف سالانه تعریف شده در این حوزه محقق شده است.

وی همچنین از تولید ۱۱ هزار و ۷۵۰ قطعه ماهیان زینتی و ۱۳۲۹ تن ماهیان پرورشی در این مدت در استان تهران خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته، ظرفیت جذب مواد خام صنایع کشاورزی به میزان ۱۷۴ هزار و ۳۱۸ تن افزایش یافته که تحقق ۷۴ درصدی این بخش را نسبت به هدف سالانه تنها در سه سال شاهدیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود