التهاب بازار نتیجه عدم هماهنگی شورای رقابت و خودروسازهاست

سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه التهاب بازار نتیجه عدم هماهنگی شورای رقابت و خودروسازهاست، افزود: انتشار جدول قیمت جدید خودرو توسط خودروسازها اشتباه است.

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت در گفتگویی با اشاره به موضوع افزایش قیمت خودروها اظهار کرد: فرایند بررسی نحوه محاسبه قیمت تمام شده خودروهای مونتاژی و تولید داخلی، مدتی است آغاز شده و با جزئیات در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: در صورتی که تخلفی در این حوزه صورت گرفته باشد، خودروسازهای متخلف به شورای رقابت معرفی و مراجع ذی‌صلاح با آنها برخورد قانونی خواهد کرد.

سپهر دادجوی توکلی با تاکید بر اینکه خودروسازها این اجازه را ندارند که بدون در نظر گرفتن مقررات، وجهی از مصرف‌کنندگان مطالبه کنند، گفت: براین اساس اظهارنظرهای غیرکارشناسی همکاران بنده در خصوص قیمت خودور، منجر به ایجاد التهاب در بازار می‌شود. فرایند تغییر قیمت‌ها و تناسب عرضه و تقاضا باید طبق مصوبه شورای رقابت باشد.

سخنگوی شورای رقابت ادامه داد: براین اساس انتشار جدول قیمت جدید خودرو توسط خودروسازها اشتباه است، این نقد به شورای رقابت وارد است.

وی افزود: هماهنگ نبودن شورای رقابت و خودروسازها سبب التهاب می‌شود و دود آن به چشم مصرف‌کننده می‌رود.

سپهر دادجوی توکلی در ادامه با بیان اینکه در حال عبور از شرایط بحرانی هستیم و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا بازار خودرو به سمت عرضه و تقاضا حرکت کند.

وی همچنین ادامه داد: شورای رقابت اجازه قیمت‌گذاری ندارد و فقط دستورالعمل قیمت‌گذاری را تنظیم می‌کند.

سخنگوی شورای رقابت تاکید کرد: پیش از انتشار جدول قیمت‌گذاری از سوی خودروسازها، این جدول باید توسط شورای رقابت بررسی شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود