تثبیت مالکیت اشخاص به کمک قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول

معاون املاک و سخنگوی سازمان ثبت اسناد کشور با اشاره به امنیت معاملات در قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول گفت: این قانون می‌تواند به تثبیت مالکیت اشخاص کمک کند.

صفدر کشاورز، معاون املاک و سخنگوی سازمان ثبت اسناد کشور در گفتگویی با اشاره به افزایش امنیت معاملات به کمک قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول، اظهار کرد: مالکان در گذشته، ملک خود را به صورت عادی به چند نفر پیش‌فروش می‌کردند که مجلس بمنظور جلوگیری از این اتفاق، قانون «پیش‌فروش» را تصویب کرد.

وی در این راستا تصریح کرد: در پی این موضوع و عدم همکاری شهرداری‌ها، مجلس تصمیم به تصویب قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمنقول» گرفت.

کشاورز با بیان اینکه طبق تدابیر این قانون، دیگر امکان کلاهبرداری در پیش‌فروش، به نحوی که یک ملک به چند نفر فروخته شود، وجود ندارد، تصریح کرد: براین اساس در صورتی که نقل و انتقالی در کشور نسبت به مال غیرمنقول بخواهد انجام شود، باید رسمی باشد.

وی ادامه داد: زمانی که این نقل و انتقالات رسمی شد کسی نمی‌تواند یک ملک را به چند نفر بفروشد.

معاون املاک و سخنگوی سازمان ثبت اسناد کشور همچنین گفت: این قانون کمک می‌کند موقع معامله، اولاً خریدار بداند که مالک اصلی ملک چه کسی است، در ثانی بعد از فروش به صورت برخط مالکیت از ید فروشنده خارج می‌شود و به خریدار منتقل می‌شود و به این ترتیب امنیت معاملات افزایش یافته و مالکیت اشخاص تثبیت می‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود