۲۰ درصد مساحت شهری کشور شامل بناهای ناپایدار است

نماینده شرکت بازآفرینی شهری کشور،گفت: بیش از ۲۰ درصد مساحت شهری کشور شامل بناهای ناپایدار است و این بناها پایداری و مقاومت در برابر زلزله و بلایای طبیعی را ندارند.

سیدعلی باب‌الحوائجی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: بیش از ۲۰ درصد مساحت شهری کشور شامل بناهای ناپایدار است و این بناها پایداری و مقاومت در برابر زلزله و بلایای طبیعی را ندارند.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۳۲ درصد جمعیت کشوردر محدوده بافت فرسوده زندگی می‌کنند و بیش از دو میلیون بنای ناپایدار فاقد هر گونه سازه بتنی در کشور وجود دارد که باید در سریع‌ترین زمان ممکن بازسازی شود.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری کشور، یاد آورشد: برای شتاب‌بخشی به نوسازی بافت‌های فرسوده نیازمند ابزارهای مناسبی هستیم و نوسازی بافت‌های فرسوده به تنهایی از توان دولت و شهرداری‌ها خارج است.

باب الحوائجی گفت: همچنین از سوی دیگر دولت باید فضای اعتماد بین مردم و سازندگان را فراهم کند، در سند تحول دولت مردمی سیزدهم، نوسازی بافت فرسوده شهری و روستایی جزء یکی از چهار اولویت اصلی قلمداد شده است، در این سند به صورت راهبردی بیان شده که نوسازی محله‌ای و اصلاح محله باید با حمایت ویژه از توسعه‌گران و نهادهای واسطه بین مردم و دولت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه بسته تشویقی برای ترغیب مالکان به نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده، از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در راستای مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های شهری است، ابراز داشت: متقاضیان می‌توانند حداقل از ۵۰ درصد تخفیف در عوارض پروانه و تراکم ساخت در این بسته‌های تشویقی استفاده کنند و بسته تشویقی مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ایران اقدامی موثر برای احیای بافت‌های فرسوده شهری است و باید تلاش شود بسته‌های تشویق در اختیار مردم قرار گیرد.

نماینده شرکت بازآفرینی شهری کشور، تاکید کرد: حفظ جان ساکنین بناهای غیر مقاوم یکی از اولویت‌های اصلی دولت است و در این راستا دولت سیزدهم ارائه بسته‌های تشویقی و مردمی سازی بافت‌های فرسوده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی بیان داشت: نوسازی بافت‌های فرسوده به مثابه تیری است با چند نشان که در وهله اول باعث کاهش بناهای ناپایدار و به طبع آن ارتقای حفظ جان هموطنانمان در این محدوده‌ها می‌شود که این خود ضرورت اصلی در این حوزه است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود