مهمترین موانع تجارت ایران و برزیل چیست؟

رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل گفت: تعرفه‌های گمرکی مهمترین مانع صادرات ایران به برزیل محسوب می‌شود.

فخرالدین عامریان، رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل با بیان اینکه تا امروز نبود توافقنامه‌های تجارت آزاد و ترجیحی میان ایران و برزیل، مهم‌ترین مانع توسعه روابط اقتصادی دو کشور بوده است، اظهار کرد: از دیگر موانع توسعه روابط اقتصادی دو کشور، مشکلات انتقال پول و روابط بانکی است.

وی تصریح کرد: این موضوع مشکلی است که دو کشور باید هرچه زودتر آن را رفع کنند.

رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل همچنین اظهار کرد: تعرفه‌های گمرکی در حوزه‌های مختلفی مانند فرش و سایر محصولات برای ایران بسیار زیاد است و گمرک برزیل تمامی فرش های ایرانی را عتیقه و با قیمت بالا حساب می کند که این امر سبب شده تا صادرات فرش ایرانی به این کشور با مشکل مواجه شود.

وی با بیا اینکه در حال حاضر برزیل به ایران 6-7 میلیارد دلار واردات دارد، گفت: از این رو حجم صادرات ایران به برزیل حدود 100 میلیون دلار است که امیدواریم به یک میلیارد دلار برسد.

رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل ادامه داد: حقوق ورود کالاهای ایران به برزیل حدود ۱۰۰ درصد است درحالی که کالاهای وارداتی از برزیل که عمدتا کالاهای اساسی نیز هستند تعرفه های ۱ تا ۲ درصدی دارند.

عامریان با تاکید بر اجرای شیوه تهاتر به ظرفیت‌های گردشگری ایران نیز اشاره کرد و گفت: گردشگران کمی از برزیل به ایران می‌آیند که امیدواریم حضور گردشگران با معرفی جاذبه‌های ایران فراهم شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود