تردد ۷۰ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های بین‌شهری کشور

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور از تردد ۶۹ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۴۲ وسیله نقلیه در راه‌های بین‌شهری کشور طی تیرماه 1403 خبر داد.

منصور فخاران، رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور، با بیان اینکه طبق در تیرماه امسال ۶۱ میلیون و ۶۵ هزار و ۵۰۹ وسیله نقلیه سبک و هشت میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۳۳ وسیله نقلیه سنگین در محورهای مواصلاتی کشور تردد داشتند، از افزایش ۲ درصدی تردد وسایل نقلیه سبک بین استانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خبر داد و گفت: براین اساس در بازه زمانی چهار ماهه امسال تردد کل وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش سه درصدی و تردد وسایل نقلیه سبک افزایش پنج درصدی داشته است که نشان‌دهنده افزایش سفرها نسبت به سال ۱۴۰۲ است.

وی در ادامه از ثبت بیشترین تردد بین استانی در روز ۲۹ تیرماه با ۲ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۸۵۱ وسیله نقلیه خبر داد.

فخاران همچنین اظهار کرد: کمترین تردد نیز در تاریخ ۲۶ تیرماه با یک میلیون و ۵۹۶ هزار و ۵۵۰ وسیله نقلیه ثبت شده است که این میزان تردد مصادف با تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی بوده است.

وی با اشاره به آمار ورود و خروج وسایل نقلیه در تیرماه در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، لرستان و هرمزگان به ترتیب با ۱۹ درصد، ۱۷ درصد و ۱۶ درصد، بیشترین افزایش تردد ورود و خروج را داشتند و استان‌های آذربایجان غربی با ۱۴ درصد، قم ۱۳ درصد و گیلان ۱۱ درصد بیشترین کاهش تردد ورود و خروج را در بین استان‌های کشور داشتند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: طی این مدت همچنین استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، مازندران و قزوین مقصد سفر وسایل نقلیه تهران و البرزی‌ها بود و حدود ۷۸ درصد از سفرهای وسایل نقلیه در استان مازندران از مبدا استان‌های گلستان، خراسان رضوی، تهران، البرز و اصفهان انجام شده است.

وی افزود: در تیرماه امسال حدود ۶۷ درصد از سفرهای وسایل نقلیه استان گیلان نیز از استان‌های اردبیل، قزوین، تهران، البرز و مازندران وارد این استان شده‌اند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود