جلوگیری از ناترازی شبکه برق به کمک استفاده از لوازم سرمایشی با راندمان بالا

یک کارشناس انرژی راهکار جلوگیری از ناترازی شبکه برق را استفاده از لوازم سرمایشی با راندمان بالا عنوان کرد و گفت: از این رو پرداخت تسهیلات به واردکننده و حتی مردم برای خرید این نوع وسایل می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

محمدحسین احمدی، کارشناس انرژی در گفت و گویی ضمن تاکید بر بهینه سازی مصرف برق اظهار کرد: با توجه به این موضوع و با استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر می‌توان در مصرف برق صرفه جویی کرد.

وی تصریح کرد: زمانی استفاده از پنل‌های خورشیدی بسیار هزینه بر و گران تمام می‌شد اما تولید پنل‌های خورشیدی افزایش یافته و به همین واسطه نمی‌توان ادعا کرد برق تجدید پذیر گران است و از سال ۲۰۰۷ که چین وارد عرصه پنل سازی قیمت پنل در دنیا شکانده شد، به همین دلیل نمی‌توان ادعا کرد که برق خورشیدی گران است، زیرا بسیاری از نیروگاه‌های تجدید پذیر هزینه تولید برق کمتری نسبت به سایر نیروگاه‌ها دارند.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت جدید تجدید پذیر با هزینه تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی برابری و در مواردی ارزان‌تر تمام می‌شود، گفت: در صورتی که هزینه گازی که به نیروگاه‌ها اختصاص داده می‌شود به صورت واقعی محاسبه شود به این موضوع می رسیم که نیروگاه‌های تجدید پذیر صرفه اقتصادی بیشتری هم دارند.

این کارشناس انرژی با بیان اینکه در شرایطی که با بحران ناترازی گاز مواجه هستیم که سبب قطعی گاز صنایع و نیروگاه‌ها می‌شود، افزود: بر این اساس همه این موارد هزینه‌های اقتصادی دارد و در اینجا لزوم وجود تجدید پذیر ها احساس می‌شود.

وی همچنین ضمن اشاره به بحران ناترازی برق در تابستان‌ها با ورود وسایل سرمایشی گفت:  این مساله حاکی از آن است که تجهیزات سرمایشی ظرفیت قابل توجهی از شبکه برق را به خود اختصاص می‌دهند و با عدم بهره ور بودن سبب ه افزایش مصرف برق می‌شود و نیاز است که بهره وری در این بخش را افزایش داد.

احمدی اظهار کرد: با توجه به تمام این موارد باید سیاست صنعتی متناسب با توسعه تجهیزات بهره‌ور در کشور وجود داشته باشد به عبارتی واردات کولر با رده بندی انرژی A و B باشد، ممنوعیت خرید و فروش کولرهای گازی برای شهرهایی که متناسب با اقلیم نیستند و ساخت و واردات کولر با راندمان بالا می‌تواند در کاهش مصرف برق مثمر ثمر واقع شود.

وی همچنین تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به وارد کننده و حتی مردم برای خرید لوازم سرمایشی با راندمان بالا می‌تواند راه‌گشا باشد و تسهیلاتی که در این بخش استفاده می‌شود می تواند سبب جلوگیری از ناترازی شبکه برق ‌شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود