معرفی مشاغل پردرآمد؛

تریدر ارز دیجیتال کیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

پیش از اینکه به هر موضوعی بپردازیم باید توضیحاتی را درباره ترید ارز دیجیتال و چیستی آن ارائه  دهیم تا بطور کامل با این مقوله آشنا شوید.

معامله ارز دیجیتال در واقع همان ترید ارز دیجیتال (ترید یا معامله؛ Trade) است که هدف از انجام آن، کسب سود در بازه‌های زمانی مختلف است.

در واقع انواع گوناگونی از ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش وجود دارد که که هر فرد می‌تواند به دلخواه خودش بازاری را انتخاب و با یکی از آن ها شروع به معامله کند.

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته متاسفانه بیشتر مقالات و کتاب ها، نسبت به تفاوت ترید با استخراج بی‌توجه هستند و این موضوع در حالی رخ می دهد که هدف از سرمایه‌گذاری کسب ثروت در یک بازه زمانی طولانی با خرید و نگهداری یکسری دارایی (سهام، اوراق قرضه، دلار، طلا و غیره ) است و از سوی دیگر منظور از ترید، خرید و فروش مکرر در بازار مالی برای کسب سود بیشتر است.

توجه داشته باشید که ترید ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری هر چند هر دو به دنبال سود بیشتر هستند، اما برای رسیدن به این هدف، راه‌های مختلفی را دنبال می‌کنند.

 تریدر کیست؟

فرد معامله‌گر یا تریدر (Trader)، با هدف کسب سود به ترید ارز دیجیتال با توجه به نمودارهای قیمتی و اخبار بازار می‌پردازد.

اما یک تریدر حرفه ای کیست؟

یک تریدر حرفه ای فردی است که؛

  • توانایی یادگیری مطالب روز دنیا و تجزیه و تحلیل فنی آن ها را دارد.
  • توانایی فکر کردن به تمام جوانب یک موضوع را دارد.
  • از صبر و نظم خوبی برخوردار است.
  • قابلیت استخراج اطلاعات از نمودارهای قیمتی را دارد.
  • فعال است و نظاره‌گر بازار نیست.
  • جهت درست بازار را تشخیص می‌دهد.

 

تفاوت سرمایه‌گذار و تریدر 

به این موضوع توجه داشته باشید که سرمایه‌گذار و تریدر دو رکن اصلی بازارهای مالی از جمله ارزهای دیجیتال، فارکس و بورس هستند که همواره هدف آن ها دستیابی به سود بیشتر است، اما برای رسیدن به این هدف روش‌های متفاوتی وجود دارد.

اما اولین و شاید مهم‌ترین وجه تمایز یک سرمایه‌گذار و تریدر در رویکرد و شیوه درآمدزایی آن ها از بازارهای مالی است.

زیرا در معامله‌گری و ترید تحلیل فنی و تکنیکال کاربرد بیشتری دارد و اهداف آن کوتاه مدت است اما در سرمایه‌گذاری تحلیل وضعیت بازار و تحلیل بنیادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرمایه‌گذار با خرید و نگهداری دارایی‌هایی از قبیل ارز دیجیتال، سهام، اوراق قرضه، طلا، دلار و… در یک بازه زمانی طولانی سود کسب می‌کند، اما یک تریدر به طور دائم و در بازه‌های زمانی کوتاه در معامله کرده و سود کسب می‌کند.

از سوی دیگر نیز توجه داشته باشید که علاوه بر این یکی دیگر از تفاوت‌های بارز بین سرمایه‌گذار و تریدر ریسک بسیار بالای ترید نسبت به سرمایه‌گذاری است و دلیل آن نیز بسیار ساده است. زیرا که تریدر باید در مدت زمان کوتاهی نسبت تصمیم‌گیری در مورد خرید یا فروش اقدام کند اما سرمایه‌گذار با دقت و تحلیل بهتری می‌تواند تصمیم‌گیری کند و ریسک معامله را کاهش دهد.

انواع تریدرها

تریدرها را می‌توان از نظر انواع بازارها نیز به فارکس تریدر، بورس تریدر، کریپتو تریدر و... تقسیم بندی کرد و در میان شاید نام تریدر فارکس را شنیده باشید که کمی درباره آن توضیح می دهیم:

تریدر فارکس، به فردی گفته می‌شود که با خرید و فروش جفت ارزها در بازار فارکس قصد به دست آوردن سود دارد.

همان طور که گفتیم ارزش ارزها در فارکس نسبت به یکدیگر همواره در حال تغییر است و همین نوسانات در قیمت سبب می‌شود تا یک Forex Trader بتواند با پیش بینی قیمت جفت ارزها و خرید و فروش آن‌ها سود به دست بیاورد.

ترید کردن در بازار فارکس هم با معاملات خرید امکان پذیر است و هم با معاملات فروش و با توجه به این موضوع می توان گفت کهف فارکس بازاری دوطرفه است که امکان سود بردن از خرید و فروش جفت ارزها در هر دو حالت افزایش و کاهش قیمت‌ها در آن فراهم شده است.

در واقع یک Fx Trader یا تریدر فارکس با پیش بینی یک روند صعودی، می‌تواند با باز کردن یک پوزیشن (موقعیت) خرید از افزایش قیمت‌ها سود کند و با پیش بینی یک روند نزولی می‌تواند با باز کردن یک پوزیشن فروش از کاهش قیمت‌ها در فارکس سود کسب کند.

بیشتر بخوانید:

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود