قیمت جهانی نفت چطور دوباره روند صعودی به خود می‌گیرد؟

یک کارشناس انرژی با اشاره به تداوم تنش‌های موجود در غرب آسیا، اظهار کرد: این روند می‌تواند سبب افزایش قیمت جهانی نفت شود.

این روزها و با وجود تنش‌های حاکم بر غرب آسیا، ثبات قیمت نفت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و قیمت جهانی شاهد نوسانات عجیب و غریبی است، به طوری که طی روز گذشته قیمت نفت به پایین‌ترین سطح ۸ ماه اخیر خود رسید در حالی که در روزهای قبل تر قیمت‌ها در این بازار دستخوش افزایش شده بود.

از این رو بسیاری از تحلیلگران معتقدند که افزایش ترس از گسترش درگیری‌ها در منطقه غرب آسیا سبب بروز موج جدید خرید نفت شده است چراکه اگر درگیری تشدید شود قیمت نفت شاهد روند افزایشی خواهد بود، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که اگر این موضوع در کوتاه مدت مهار شود افزایش قیمت نفت مانند شرایط ماه آوریل محدود خواهد بود.

حسن مرادی، کارشناس انرژی در گفت و گویی پیرامون وضعیت قیمت نفت در روزهای آینده به نوسانات اخیر قیمت جهانی نفت طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: تنش‌های موجود در صحنه سیاسی غرب آسیا وجود دارد و غیر قابل انکار نیست.

وی در این راستا تصریح کرد: به همین دلیل نمی‌توان تأثیر اتفاقات غرب آسیا را بر بازارهای منطقه‌ای و بازار اوپک را نادیده گرفت اما با بررسی می‌توان به این امر پی برد که ممکن است این روند به صورت مقطعی باشد.

مرادی با بیان اینکه باید دید که مناقشات و منازعات تسلیم قواعد بین‌المللی از طرف رژیم اشغالگر صهیونیستی حل می‌شود یا خیر، افزود: در صورتی که رژیم اشغالگر تسلیم شود این روند بی ثباتی قیمت‌ها پایان می‌یابد.

این کارشناس انرژی ادامه داد: مناطقی نظیر باب المندب و مدیسانه دچار آسیب شده و فرایند عبور و مرور در آن مناطق قطع شده است، حتی طی روزهای اخیر در پروازهای غرب آسیا اختلال به وجود آمده و این امر طبیعی است که تنش‌های موجود بر قیمت جهانی نفت تأثیر گذار باشد.

وی اظهار کرد: این وضعیت در صورتی تداوم دارد که تنش‌های موجود در غرب آسیا حل نشوند؛ بنابراین اگر این تنش‌ها تشدید شود می‌تواند تأثیر بیشتری بر بازار نفت بگذارد و قیمت نفت نیز به تناسب آن با افزایش مواجه شود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود