ارزش تجارت کالایی انگلیس با ایران به ۱۸ میلیون پوند رسید

طبق اعلام وزارت تجارت و بازرگانی بریتانیا صادرات کالاهای این کشور به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ به ۱۴ میلیون پوند رسیده است.

طبق جدیدترین آمار وزارت تجارت و بازرگانی انگلیس، ارزش تجارت کالایی این کشور با ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی به ۱۸ میلیون پوند رسیده است.

براین اساس مبادلات کالایی ایران و انگلیس در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش ۱۸ درصدی بوده است.

ارزش تجارت کالا بین دو کشور در سه ماهه نخست سال قبل  نیز ۲۲ میلیون پوند اعلام شده بود.

واردات کالایی انگلیس از ایران در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۴ میلیون پوند است که این رقم برای سه ماهه نخست ۲۰۲۳ بالغ بر ۵ میلیون پوند گزارش شده بود.

صادرات کالاهای انگلیسی به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ نیز ۱۴ میلیون پوند بوده که این رقم نسبت به صادرات ۱۷ میلیون پوندی در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ کاهش ۱۷ درصدی داشته است.

کارشناسان نیز بر این امر معتقدند که ارزش تجارت خدمات بین ایران و انگلیس بسیار بیشتر از تجارت کالا بین دو کشور است.

گفتنی است، کل تجارت کالا و خدمات بریتانیا با ایران در ۱۲ ماهه سال میلادی گذشته با رشد حدود ۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به ۴۲۳ میلیون پوند رسیده بود.

البته صادرات انگلیس به ایران در سال میلادی گذشته ۲۲۲ میلیون پوند و واردات این کشور از ایران ۲۰۱ میلیون پوند گزارش شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود