نرخ بهره بدون ریسک همچنان در سراشیبی قرار دارد

طبق بررسی و مقایسه شکل و سطوح منحنی ساختار زمانی نرخ بهره، در ابتدا و انتهای خرداد ماه  به تداوم روند کاهشی نرخ بهره بدون ریسک در روزهای آتی پی می بریم.

سجاد امیری، رئیس اداره تحلیل اقتصادی و ریسک مدیریت پژوهش سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تداوم روند کاهشی نرخ بهره بدون ریسک، اظهار کرد: بررسی تغییرات نرخ بازده انتظاری اوراق اخزا از ابتدای خرداد ماه امسال حاکی از آن است که، نرخ مذکور روندی کاهشی را آغاز کرده و در 20 روز اخیر، حدود 5 واحد درصد کاهش یافته است.

براین اساس مقایسه شکل و سطوح منحنی ساختار زمانی نرخ بهره، در ابتدا و انتهای خرداد ماه نیز حاکی از تداوم این روند کاهشی در روزهای آتی است.

در حال حاضر در اوراق با سررسید بیش از دو سال نرخ بازده انتظاری تا سررسید اوراق به حدود 32 درصد کاهش یافته است و با توجه به این موضوع انتظار می‌رود طی روزهای آتی اثرات کاهنده این تغییرات در اوراق با سررسیدهای کمتر، افزایش پیدا کند.

رئیس اداره تحلیل اقتصادی و ریسک مدیریت پژوهش سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: با کاهش نرخ بهره در کنار سایر اخبار مثبت این روزها، مانند اصلاح تبصره (س) بند 6 قانون بودجه، تصویب اصلاح دستورالعمل نرخ خوراک و قیمت فرآورده پالایشی‌ها، تمدید مهلت افزایش سرمایه خودروسازها، تزریق منابع جدید به صندوق تثبیت بازار سرمایه، تسویه بدهی‌های ارزی و ریالی دولت به بنگاه‌های اقتصادی و... انتظار می‌رود عوامل بنیادی و موثر بر بازار بهبود یابد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود