ساخت و بهره‌برداری از ۱۸۸ فروند تجهیزات دریایی    

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۸ فروند تجهیزات دریایی در دست ساخت و بهره‌برداری است، اظهار کرد: از این تعداد ۴۰ فروند در بنادر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بخش بین‌المللی و در حوزه ترانزیت طی سال 1403 شاهد ۴۵ درصد افزایش بودیم و این میزان در سال جاری ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: طبق بررسی آمارها و ارقام در حوزه توسعه دریا محور در بخش بین‌المللی بی‌نظیر است.

وی در این راستا تصریح کرد: به عنوان نمونه در بحث نوسازی تجهیزات بندری و دریایی تاکنون ۱۰۸ تجهیز بندری توسط سازمان بنادر و دریانوردی و توسط بخش‌های خصوصی در دولت سیزدهم نصب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۸ فروند تجهیزات دریایی در دست ساخت و بهره‌برداری است که از این تعداد ۴۰ فروند در بنادر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین افزود: : در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و افزایش ظرفیت‌ها، هم‌اکنون ۱۴۸ همت (هزار میلیارد تومان) پروژه در دست اجرا است.

صفایی در ادامه با اشاره به ارتقای شاخص بنادر محلی گفت: در راستای رونق اقتصادی در این بخش اقدامات بسیاری انجام شده است و در استان‌های خوزستان، بنادر شمالی، سیستان و بلوچستان پروژه‌های ارزشمند زیادی در اختیار بنادر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بحث توسعه گردشگری دریایی استان هرمزگان احداث بندر «نخل ناخدا»، توسعه بندر شهید حقانی و جزیره ابوموسی را در دستور کار داریم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود