تاثیر سامانه املاک و اسکان در ساماندهی زمین و ملک چقدر است؟

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون تأثیر تکمیل سامانه املاک و اسکان بر وضعیت ساماندهی زمین و ملک در کشور، گفت: اجرای قانون خانه‌های خالی می‌تواند روی قیمت اجاره و کاهش قیمت مسکن نیز تأثیرگذار باشد. 

مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی پیرامون تأثیر تکمیل سامانه املاک و اسکان بر وضعیت ساماندهی زمین و ملک در کشور گفت: مقرر شده است تا طبق قانون خانه‌های خالی با استفاده از اطلاعات و دیتاهایی که سایر ارگان‌ها در اختیار سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی قرار می‌دهند خانه‌های خالی شناسایی شود.

وی با بیان اینکه با استفاده از این قانون می‌توان اطلاعات دقیق و موثقی پیرامون وضعیت خانه‌های خالی، وضعیت زمین، مالکان و مستأجران در کشور به دست آورد، افزود: از این رو باید هرچه زودتر این قانون اجرایی شود. 

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با استفاده از این قانون زمانی که فرد بداند در صورت خالی بودن خانه‌اش باید مالیات بپردازد تصمیم می‌گیرد که خانه را اجاره دهد که به این وسیله بر حجم عرضه مسکن در کشور افزوده شده و در نهایت قیمت‌ها شکسته می‌شود.

وی در این راستا ادامه داد: حتی ممکن است در پی این موضوع فرد تصمیم بگیرد خانه‌اش را بفروشد که باز هم بر بهبود وضعیت زمین و ملک در کشور تأثیرگذار خواهد بود، یا اینکه مالیات آن را می‌پردازد که منابع درآمدی به این وسیله برای دولت ایجاد می‌شود.

لاهوتی ادامه داد: اجرای قانون خانه‌های خالی می‌تواند روی قیمت اجاره و کاهش قیمت مسکن نیز تأثیرگذار باشد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود