اخذ سند 40 هزار هکتار زمین در سال 1403 به نام سازمان ملی زمین و مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۹ هزار و ۵۵۳ هکتار زمین در سال 1403 به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند اخذ شده است، گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۳ هزار پرونده حقوقی تعیین تکلیف شد.

ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی در اظهاراتی ضمن تاکید بر تحقق اهداف سازمان در سال ۱۴۰۲، اولویت نخست این سازمان در سال گذشته را تامین زمین برشمرد.

وی در این راستا افزود: در سال 1402 در بحث شناسایی منابع جدید موفق به تحقق ۲۱۱ درصدی عملکرد نسبت به برنامه شدیم؛ به این معنی که بر اساس برنامه اجرایی در ابتدای سال مکلف به شناسایی ۲۴ هزار و ۳۲۰ هکتار زمین بودیم اما در پایان سال موفق به شناسایی ۵۱ هزار و ۲۳۵ هکتار زمین شدیم.

مالکی ادامه داد: اخذ اسناد ملی و موات در محدوده شهرها را از دیگر اولویت‌های سازمان متبوعش در سال ۱۴۰۲ است و از این رو طبق برنامه مکلف به اخذ یک‌هزار و ۷۶۵ هکتار زمین بوده‌ایم که در پایان سال برای بیش از سه‌هزار هکتار زمین سند اخذ کردیم که در این مورد هم تحقق ۱۷۲ درصدی نسبت به برنامه را شاهد هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار کرد: آمار اخذ اسناد ملی و موات واقع در حریم شهرها از وزارت جهاد کشاورزی نسبت به برنامه ابتدای سال دارای تحقق ۱۴۶ درصدی است.

وی ادامه داد: از این رو ۳۹ هزار و ۵۵۳ هکتار زمین در سال ۱۴۰۲ به نام سازمان ملی زمین و مسکن سند اخذ شده است.

مالکی همچنین در ادامه صیانت از حقوق دولت و نگهداشت منابع این سازمان را از دیگر مواردی دانست که در سال ۱۴۰۲ توسط این سازمان انجام شد و گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۳ هزار پرونده حقوقی تعیین تکلیف شد که از این میزان ۷۱ درصد آرا در مراجع قضایی به نفع دولت صادر شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود