آیا قیمت مسکن در شهرهای مختلف کاهشی شده است؟

در حالی که دولت اعلام کرده است قیمت مسکن در شهرهای مختلف کاهشی شده اما بررسی‌ها حاکی از کاهش قدرت خرید متقاضیان است.

به گزارش خبرنگار روزمرگی اقتصاد، در حالی که دولت و وزیر راه و شهرسازی خبر از کاهش قیمت مسکن و حتی رشد منفی قیمت مسکن در بسیاری از شهرهای کشور می‌دهد که بررسی‌های میدانی حاکی از این است که قیمت مسکن در بسیاری از شهرها به دلیل کاهش چشمگیر قدرت خرید متقاضیان روند منفی به خود گرفته است. از سوی دیگر به دلیل اینکه رشد قیمت مسکن در بسیاری از مناطق به ویژه در شهرهای شمالی بسیار افزایش یافته که دیگر مالکان انگیزه‌ای برای افزایش قیمت ندارند.

براساس این گزارش در حال حاضر بررسی‌های میدانی حاکی از این است که قیمت مسکن در برخی از مناطق حتی به کف و زیر قیمت رسیده اما به گفته مشاوران املاک مشتری برای خرید این واحدها نیست و چند ماهی است که فایل‌های مسکن همچنان بدون مشتری باقی مانده است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، نظارت و ساماندهی مشاوران املاک، کنترل بازار و مصالح و خروج مصالح سیمان و فولاد از بورس کالا را در کنترل و کاهش قیمت مسکن امری مهم دانست و گفت: طی چهار ماه گذشته رشد قیمت مسکن در بسیاری از شهرها منفی شده است. یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت مسکن، گرانی مصالح ساختمانی است که این موضوع مهم در دستور جلسه شورای عالی مسکن هفته آینده قرار دارد و با حضور رئیس جمهور مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که چند روز پیش ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران به خبرنگار روزمرگی اقتصاد، گفت: قیمت مصالح ساختمانی افزایش نداشته است و در حال حاضر بازار مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد آرام است و خوشبختانه سازندگان در این زمینه مشکلی ندارند.

با توجه به انتشار اخباری مبنی بر کاهش قیمت مسکن در بسیاری از مناطق کشور انتظار می‌رود که دولت با افزایش قدرت خرید متقاضیان بازار آرامی را برای متقاضیان در شهرهای مختلف فراهم کند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود