تولید فرش دستباف به یک سوم کاهش یافته است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف با بیان اینکه تامین مواد اولیه تولید فرش با نرخ ارز آزاد و بیمه قالیبافان از مهمترین چالش‌های صنعت فرش بافی است، اظهار کرد: تولید فرش دستباف به یک سوم کاهش یافته است.

عبدالله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف در گفت‌وگویی به مشکلات صنعت فرش اشاره کرد و گفت: متأسفانه از طراحان ایرانی حمایت نمی شود و این موضوع سبب شده از تا اکثر طراحان عازم ترکیه شوند.

 وی با بیان اینکه ایران زمانی بزرگترین صادر کننده پشم و ابریشم جهان بود نیز اظهار کرد: اما متاسفانه امروز به واردات آن روی آورده‌ایم، به نحوی که سالانه چندین تن ابریشم وارد می‌کنیم و با توجه به اینکه فرآوری نداریم، ‌سالیانه حدود 65 میلیون تن پشم وارد کشور می شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف ادامه داد: پیش از این حداقل 2میلیون بافنده در این حرفه وجود داشت و حدود 6میلیون نفر از این محل ارتزاق می کردند.

 بهرامی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم حمایت قالیبافان و بافندگان فرش اظهار کرد: درآمد حاصل از فرش دستباف برای قالیبافان  اهمیت بسیاری دارد زیرا در سبد معیشت و کاهش هزینه‌های زندگی، امنیت اجتماعی و امنیت شغلی آنها اثرگذار است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف ادامه داد: علاوه بر تحریم های بیرونی، تحریم های داخلی از جمله مصوبه تعهد ارزی بانک مرکزی و عدم حمایت از قالیبافان و صادرکنندگان سبب شده است تا تولید فرش دستباف به یک سوم و صادرات آن به شدت کاهش یابد در حالی که هنر صنعت فرش دستباف علاوه بر ارزآوری برای کشور، اشتغالزایی و درآمدزایی برای قالیبافان به دنبال دارد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود