تولید ۶ میلیون تن گندم در کشور به صورت دیم  

مدیرکل دفتر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از تولید حدود ۶ میلیون تن گندم به صورت دیم در کشور خبر داد.

فلامک عزیزکریمی، مجری طرح تولید در دیم زارها و مدیرکل دفتر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه اصول دیم زراعی و افزایش بهره وری در شرایط مناسب بارندگی و آبیاری خود را بیشتر نشان می دهد، اظهار کرد: تولید در دیم زارهای کشور 8 میلیون تن است.

وی در این راستا تصریح کرد: حدود 6 میلیون تن از این تولیدات گندم و 1.4 میلیون تن جو و مابقی سایر محصولات دیم از جمله حبوبات و گیاهان دارویی است.

مجری طرح تولید در دیم ازرها اظهار کرد: اگر در حال حاضر برای یارانه های تولید تصمیم گیری نشود اثر آن در جذب بذر مورد نیاز در دیم زارهای کشور مشهود خواهد شد و از این رو باید از هم اینک به فکر تامین اعتبارات لازم بود.

عزیزکریمی همچنین تاکید کرد: بمنظور پشت سر گذاشتن رکوردهای قبلی تولید کالاهای اساسی و دیم بسیار مهم است که به موقع کود مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شود.

وی همچنین اظهار کرد: حدود 4 میلیون تن جو در کشور تولید می شود که حدود دو میلیون تن آن باید واردات صورت گیرد.

میهمان
H در 6 شهریور 1403 18:13 گفته:

تولید در واحد هکتار گندم دیم ایران با توجه به حداکثر 300 الی 400 میلیمتر متوسط بارندگی ایران هیچ وقت به یک تن در هکتار نرسیده است. بحث اینست و به نظر می رسد که یک سری از شرکت های وارد کننده خوراک دام و با مدیریت بیشتر مدیران کشاورزی دولت روحانی گندم کیلویی حداکثر بیست سنت از کشور های خارجی وارد و با توجه به خرید تضمینی دولت در داخل کشور به حداقل سی سنت برای هر کیلو سود سرشاری در قالب دور زدن تحریم و به نام خودکفایی کذایی گندم به جیب می زنند. اگرچه واردات مواد غذایی تحریم نیست و خود دولت میتواند همان گندم را حتی با قیمت پایین از بیست سنت وارد و حدود ده سنت به ازای هر کیلو به این شرکت های فرصت طلب و مافیایی داخلی پرداخت نکند. تصور کنید این شرکت های مافیایی امسال شش میلیون تن گندم وارد و به ازای هر کیلو حداقل ده سنت سود کنند سود سرشاری خواهند کرد. قابل توجه اینکه در سال اول دولت رئیسی تولید گندم کشور پنج میلیون تن و در سال دوم و سوم به یکباره نه و دوازده میلیون تن شد یعنی تقریبا دوبرابر که غیر علمی، فنی و اجرایی است. نه تناژ دوبرابر شده و نه سطح زیر کشت.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود