حذف بیش از هزار شرط زائد برای شروع کسب‌وکار  

رئیس مرکز بهبود فضای کسب‌وکار با اشاره به  حذف هزار و ۱۴۲ شرط زائد برای شروع کسب‌وکار تصریح کرد: در مرحله اول پروژه پاک‌سازی قوانین مشخص شد که از ۱۸۲۲ مجوز با ۳۳ هزار شرط برای شروع کسب‌وکارها، سه درصد ناهنجار هستند.

امیر سیاح، رئیس مرکز پایش و بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد با اشاره به عملکرد پروژه شناسایی و لغو مجوزهای زائد و ساماندهی صدور مجوزهای کسب‌وکار در «درگاه ملی مجوزهای کشور اظهار کرد: ناآگاهی فعالان اقتصادی از حق و تکلیف خود یک مشکل اساسی اقتصاد ایران، است، در واقع آن‌ها باید از حق و تکلیف خودشان مطلع بوده و اجرای این حقوق و تکالیف، واجد ضمانت اجرا باشد.

وی ادامه داد: در واقع قوانین و مقررات بیش از حد و غیرضروری، سبب جلوگیری از نوآوری و سرمایه‌گذاری جدید فعال اقتصادی می شود و از این رو ضرورت دارد تا مراجع مقررات‌گذار دارای صلاحیت، محدود شده و به دقت احصا شوند.

سیاح با بیان اینکه اتاق ایران می‌تواند در پروژه پاک‌سازی قوانین و مقررات مخل کسب‌وکار به دولت کمک کند، اظهار کرد: براین اساس در مرحله اول پروژه پاک‌سازی قوانین و مقررات مخل مشخص شد که ۱۸۲۲ مجوز با ۳۳ هزار شرط برای شروع کسب‌وکارها وجود دارد و با بررسی و آنالیز این مجوزها، سه درصد از آن‌ها ناهنجار تشخیص داده شده و هزار و ۱۴۲ شرط اضافه نیز حذف شد.

رئیس مرکز پایش و بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد تصریح کرد: در گام بعدی پاک‌سازی نیز، ۱۲ موضوع متعارف از جمله معدن، مالیات، تأمین اجتماعی، آموزش عالی، پیمانکاران دولتی و بورس را مشخص کردیم تا همه قوانین و مقررات این بخش‌ها را احصا و آنالیز و موارد مخل را مشخص کنیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود