عدم صدور مجوز ثبت سفارش؛ دلیل دپوی برنج در گمرکات

یک مقام گمرکی پیرامون موضوع دپوی برنج در گمرکات اظهار کرد: هم اکنون به دلیل عدم صدور مجوز ثبت سفارش، محموله‌های برنج بلاتکلیف مانده‌ است.

یک مقام گمرکی در گفتگویی پیرامون برنج‌های مانده در گمرک، اظهار کرد: اولین مجوز واردات کالا ثبت سفارش است و زمانی که ثبت سفارش نباشد، کالا را نمی‌توان به صورت صد در صدی ترخیص کرد یا اینکه اجازه ورود داد.

وی تصریح کرد: براین اساس در خصوص برنج نیز این مشکل پیش آمد و ثبت سفارش این کالا دیرهنگام بازگشایی شد.

این منبع آگاه با بیان اینکه گمرک ایران در ترخیص واردات کالاهای اساسی بیشترین همکاری را دارد و زمانی که صاحب کالا تمام مجوزها را داشته باشد کالا در کمترین زمان ممکن ترخیص می‌شود، افزود: براین اساس کالاهای اساسی به صورت درصدی هم ترخیص می شود و در صورتی که صاحب کالا مشکل ارزی نداشته باشد به صورت صد در صدی هم ترخیص می شود.

وی  افزود:  هم اکنون به دلیل عدم صدور مجوز ثبت سفارش، محموله‌های برنج بلاتکلیف مانده است و در صورتی که این مجوز صادر شود، گمرک در کمترین زمان ممکن نسبت به ترخیص این کالا اقدام خواهید کرد.

این مقام گمرکی همچنین گفت: با توجه به این امروزارت جهاد کشاورزی و صمت باید برای حل مشکل واردکنندگان برنج ورود کنند زیرا در این مورد حتی بحث ارزی هم مطرح نیست بلکه بحث مربوط به ثبت سفارش است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود