چین واردات نفت ایران را افزایش داد

طبق بررسی گزارشات کپلر واردات نفت چین از ایران در ماه جاری میلادی به یک رکورد جدید یعنی ۱.۷۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

طبق گزارش اویل پرایس و براساس اطلاعاتی که از سوی کپلر منتشر شده است، واردات نفت چین از ایران در ماه جاری میلادی به 1.75 میلیون بشکه در روز می‌رسد.

براین اساس بالاترین خرید نفت ایران توسط چین به اکتبر 2023 برمی‌گردد که برابر با 1.66 میلیون بشکه در روز بود. چین در حال حاضر 50 درصد بیشتر از ماه گذشته میلادی نفت از ایران خریداری می‌کند.

گفتنی است، فروش نفت ایران به چین در ماه گذشته برابر با 1.24 میلیون بشکه در روز بود.

براساس گزارش های منتشر شده واردات نفت به دالیان و ریژائو در چین افزایش قابل توجهی داشته و به ترتیب تا 132 و 342 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا 6.21 میلیون تن نفت در ماه ژوئیه از مالزی وارد کرده که برابر با 1.47 میلیون بشکه در روز است، یعنی تقریباً 3 برابر متوسط تولید روزانه این کشور جنوب شرق آسیا در 2023.

مدت هاست آب‌های مالزی به قطب انتقال نفت و محصولات نفتی از یک نفتکش به نفتکش دیگر تبدیل شده‌اند و این امر بدان معناست که از آن برای پنهان کردن مبدا اصلی نفت استفاده می‌شود.

در واقع چین به طور رسمی از ژوئن 2022 هیچ نفتی از ایران خریداری نکرده، اما به طور غیر رسمی خرید نفت چین از ایران به رکورد جدیدی رسیده است.

نفت ایران که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای خریداران چینی است که حتی نسبت به نفت روسیه هم به صرفه‌تر است و با توجه به این موضوع بسیاری از پالایشگاه‌های مستقل چین بشکاه‌های نفت ایران را برای بهبود حاشیه سوددهی خود ترجیح می‌دهند.

بزرگترین خریداران نفت خام ایران واردکنندگان استان شاندونگ چین بوده‌اند وبه طور کلی 8 منطقه چین از جمله لیئونینگ و هنان بیشترین خرید نفت از مالزی را از اکتبر 2023 داشته‌اند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود