بیشترین رشد اقتصادی متعلق به کدام کشورهاست؟

کشورهای آسیایی در میان کشورهای گروه ۲۰، در رتبه اول کشورهای دارای بیشترین رشد اقتصادی باقی ماندند.

روند رشد اقتصادی در کشورهای آسیایی در حالی که اقتصادهای منطقه یورو در سایه جنگ‌ها و درگیری‌ها پس از همه‌گیری کووید-۱۹ به دنبال مسیر خود هستند، ادامه دارد.

براین اساس کشورهای آسیایی در میان کشورهای گروه ۲۰، در رتبه اول باقی ماندند و هند با رقم ۶.۷ درصد سریع‌ترین رشد در سه ماهه دوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بین ۲۰ اقتصاد بزرگ را ثبت کرد.

از سوی دیگر اندونزی با نرخ رشد ۵.۰۵ درصد و چین با ۴.۷ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند و روسیه علیرغم جنگ با اوکراین چهار درصد رشد کرد در حالی که آمریکا با رشد ۳.۱ درصدی در سه ماهه دوم نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ در رتبه پنجم قرار گرفت.

ترکیه با حفظ روند رشد خود برای ۱۶ فصل، با نرخ رشد ۲.۵ درصد در رتبه هشتم در میان کشورهای در حال توسعه قرار گرفت و کره جنوبی نیز با ۲.۳ درصد در رتبه نهم و مکزیک با ۲.۱ درصد در رده دهم قرار دارند.

اقتصاد اتحادیه اروپا در دوره آوریل تا ژوئن سال جاری،  ۰.۸ درصد و اقتصاد منطقه یورو ۰.۶ درصد نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۲۳ رشد کرده است.

نرخ رشد اقتصادی آلمان بعنوان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا نیز، صفر درصد باقی مانده است و با توجه به تمام این موارد می توان گفت عربستان سعودی تنها کشور گروه ۲۰ بود که با ۰.۴ درصد انقباض را تجربه کرد.

ترکیه نیز در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، با نرخ رشد ۲.۵ درصد، نروژ با ۴.۲ درصد، لهستان با ۳.۲ درصد، آمریکا با ۳.۱ درصد و اسپانیا با رشد ۲.۵ درصد در رتبه پنجم قرار دارند.

ایرلند نیز تنها کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه بود که اقتصاد آن با ۱.۴ درصد بیشترین کاهش را داشت.

براین اساس می توان گفت، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در هفتم اکتبر سال گذشته، اقتصاد آن که به حملات خود به غزه ادامه و جنگ را به سایر مناطق گسترش داده است، در سه ماهه اول سال ۱.۲۴ درصد و در سه ماهه دوم ۱.۳۵ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش بیزنس اقتصاد فنلاند ۱.۲ درصد، اقتصاد استونی یک درصد و اقتصاد ایسلند ۰.۳ درصد در این دوره کاهش یافتند.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود