رشد تولید ناخالص داخلی در بهار 1403 به ۴.۲ درصد رسید

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه در سال 1403 به هدف تورم در کانال ۳۰درصد و نقطه به نقطه در کانال ۲۰درصد خواهیم رسید، گفت: نرخ رشد اقتصادی در بهار ۱۴۰۳ به ۴.۲درصد رسیده است.

محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه تولید ناخالص داخلی در بهار به 4.2 درصد رسیده است، اظهار کرد: ترکیب رشد حاکی از این موضوع است که در کشاورزی وضعیت بهتری داریم، از سوی دیگر در نفت رشد خوبی را تجربه کردیم و تولید نفت 5ماهه مناسب بوده است، در صنایع، معادن و خدمات با کاهش رشد مواجه بودیم.

وی ادامه داد: اما در مقابل در بعضی بخش‌ها مثل خودرو وضعیت خوبی نداشتیم و طبق آخرین آمار گمرک، صادرات 5ماهه 21.9 میلیارد و واردات 26.3 میلیارد و رشد 5.5درصدی داشته است.

فرزین تصریح کرد: تا پایان 1403 نرخ رشد 3.7 درصد را تجربه خواهیم کرد که با توجه به اهداف قانون برنامه نرخ رشد راضی‌کننده‌ای نیست.

رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن تاکید بر این موضوع که باید برای تأمین مالی پایدار رشد فکر اساسی داشته باشیم، اظهار کرد: نرخ رشد پول در مردادماه 23 درصد بوده است.

وی در این راستا ادامه داد: براین اساس شبه‌پول به 29 درصد و نرخ رشد نقدینگی 27.5 درصد رسیده است که کمی از هدفمان دور شدیم.

فرزین با بیان اینکه امسال برای ازدواج و فرزندآوری جمعاً باید 200همت امسال پرداخت کنیم ، تصریح کرد: براین اساس وام ازدواج به 227 هزار نفر پرداخت شد و 355 هزار نفر نیز در صف هستند.

وی گفت: برای برچیدن صف وام ازدواج به 800 هزارمیلیارد تومان منابع نیاز است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود