ساخت واحدهای ۲۵ متری خانه را گران‌تر می‌کند

نایب رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه ساخت واحدهای ۲۵ متری نه‌تنها مردم را خانه‌دار نمی‌کند بلکه خانه را گران‌تر می‌کند، گفت: با اجرایی شدن این امر بی‌شک آینده روشنی در انتظار قشر کرایه نشین نخواهد بود.

داوود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اتحادیه املاک در گفت‌وگویی پیرامون ساخت واحدهای 25 متری اظهار کرد: ساخت و سکونت در واحدهای ۲۵ متری مانعی بزرگ برای تشکیل کانون خانواده است و با توجه به این موضوع دولت و متولیان ساخت مسکن در کشور باید به سمت افزایش تشکیل خانواده حرکت کنند و ساخت و عرضه واحدهای ۲۵ متری در بازار، یک تهدید جدی برای افزایش و جوانی جمعیت به شمار می‌رود.

وی در این راستا افزود: این واحدهای کوچک متراژ، تنها برای خوابیدن به صورت شبانه است و امکاناتی برای تشکیل زندگی را فراهم نمی‌کند.

نایب رئیس اتحادیه املاک ادامه داد: واحدهای ۲۵ متری با هیچکدام از معیار و فرهنگ ایرانی - اسلامی تطابق ندارد و با توجه به این موضوع باید نسبت به واحدهای کوچک متراژ تدابیر جدی شود تا این الگوی مصرفی عرضه بازار مسکن نشود.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه در ابتدا باید به صورت نمونه یک واحد ۲۵ متری به نمایش گذاشته شود، سپس در خصوص ساخت و عرضه آن در بازار از سوی مراجع مربوطه تصمیم‌گیری کرد، نیز اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت قابل توجهی در بافت‌های فرسوده وجود دارد که تنها نیاز به نوسازی است و اگر بخواهیم در جهت توسعه بازار مسکن حرکت کنیم باید از این موقعیت‌ها بهره‌مند شویم.

وی گفت: ساخت واحدهای ۲۵ متری نه‌تنها مردم را خانه‌دار نمی‌کند بلکه خانه را گران‌تر می‌کند؛ در واقع ساخت و عرضه واحدهای کوچک برای جذب سرمایه‌های خُرد، سبب افزایش تورم مسکن خواهد شد، در نتیجه تنها عده‌ای در ساخت این واحدها سود می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه املاک ادامه داد: با عرضه و ساخت واحدهای ۲۵ متری در بازار مسکن با شعار کاهش قیمت و خانه‌دار کردن مستأجران، بی‌شک آینده روشنی در انتظار قشر کرایه نشین نخواهد بود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود