علت گرانی گوشت مرغ طی دو هفته اخیر چه بود؟

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد درباره علت گرانی گوشت مرغ اظهار کرد: کاهش عرضه و افزایش بی‌رویه قیمت جوجه یک‌روزه سبب افزایش قیمت نهایی مرغ شده است.

نرخ گوشت مرغ دو هفته‌ای است که در بازار افزایش یافته و از هر کیلو گرم ۷۸ تا ۸۸ هزار تومان به ۸۵ تا ۹۶ هزار تومان رسیده است.

در این راستا مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان سفرها در شهریور افزایش یافته، همین امر سبب افزایش تقاضا در بازار شده است.

وی افزود: علاوه بر اینکه گوشت مرغ شهریور ماه مربوط به جوجه‌ریزی اواخر خرداد و تیر ماه است که به دلیل گرمای هوا میزان جوجه‌ریزی در استان‌های جنوبی کاهشی و در مرکز، تراکم تولید پایین آمده بود؛ ضمن اینکه وزن‌گیری هم کم شده و مرغ‌ها سبک تر هستند.

از سوی دیگر مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار کرده است که براساس بررسی گزارش های موجود کاهش عرضه و افزایش بی‌رویه قیمت جوجه یک‌روزه در هفته‌های اخیر، سبب افزایش قیمت نهایی مرغ و اجحاف در حق مصرف کننده نهایی شده که ریشه آن تخلف برخی از واحدهای تولید کننده جوجه یک‌روزه است.

وی با بیان اینکه با هر نوع تخلف و گران‌فروشی جوجه یک‌روزه برخورد قاطع خواهد شد، به عدم افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز این واحدها، اشاره کرد و گفت: با توجه به این موضوع و به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت جوجه یک‌روزه، نظارت ویژه بر واحدهای تولیدی و کنترل بازار و ثبات قیمت مرغ، طرح تشدید نظارت بر این واحدها با همکاری تولیدکنندگان واحدهای پرورش مرغ گوشتی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در صورتی که مرغداران فاکتور خرید حاکی از گران فروشی واحدهای تولیدی جوجه یک‌روزه را به دفاتر نظارت و بازرسی مستقر در سازمان‌های جهاد کشاورزی استان ارسال کنند، ضمن برخورد قانونی و معرفی متخلفان به سازمان تعزیرات حکومتی، وجوه اضافی گران فروشی هم به مرغداران عودت داده خواهد شد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود