تامین سرمایه از بورس؛ راه‌حل بحران هزاران پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور

وزیر پیشین اقتصاد با اشاره به امکان تکمیل پروژه‌های عمرانی با تامین سرمایه از بورس گفت: بحران هزاران پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور می‌تواند از این طریق رفع شود.

داود دانش جعفری، وزیر پیشین اقتصاد در اظهاراتی با بیان اینکه یکی از چالشهای اقتصاد طولانی شدن بهره برداری از طرحهای عمرانی است، گفت: زمانی که دولت دچار کسری بودجه است بیشتر منابع را به هزینه جاری اختصاص می دهد و ‌منابع کافی برای پروژه‌ های عمرانی وجود ندارد.

وی در این راستا تصریح کرد: کشورهای دیگر به این نتیجه رسیدند که طرح های دولتی با کمک بخش خصوصی تامین مالی شود و در این میان یکی از این موارد بازار سرمایه است.

داود دانش جعفری ادامه داد: شیب استفاده از منابع برای هزینه های جاری افزایش یافته است و با توجه به این موضوع سوال این است که چگونه از بخش خصوصی برای سامان دهی طرحهای عمرانی استفاده کنیم.

وی گفت: بازگشت سرمایه بخش خصوصی در یک راه آهن یا فرودگاه اهمیت زیادی دارد و با توجه به این موضوع این مسیر از دو طریق بهره‌برداری بخش خصوصی یا واگذاری طرح و بازگشت سرمایه از محل اجاره به شرط تملیکی عملی میشود.

وزیر پیشین اقتصاد اظهار کرد: بعنوان مثال تکمیل پروژه‌اتوبان شمال حدود 35سال طول کشیده درحالی که همان زمان تاکید میشد که بخش خصوصی به این مسیر ورود کند اما مسأله در بازگشت سرمایه از محل وصول عوارض بود.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود