کاهش قدرت مردم برای خرید و اجاره واحدهای نوساز/ افزایش ۱۷ درصدی قیمت مسکن

نائب رئیس اتحادیه املاک از افزایش ۱۷ درصدی قیمت مسکن در بازه زمانی یک ساله خبر داد و گفت: بیشترین تعداد قراردادهای اخیر مربوطه به آپارتمان‌های بالای ۲۰ سال است.

داوود بیگی‌نژاد، نایب رئیس اتحادیه املاک در گفت‌وگویی با بیان اینکه بازار مسکن در حال حاضر برخلاف رسم‌های دهه‌های اخیر خود در حال حرکت است، اظهار کرد: از این رو و با توجه به اینکه در فصل جابه‌جایی مستأجران قرار داریم رشد آمار معاملات در بازار مسکن باید چشمگیر می بود اما این بازار در رکود شدید  است و با تورم دست و پنجه نرم می‌کند.

وی تصریح کرد: طبق آمار تحولات بازار مسکن که طی روزهای اخیر از سوی بانک مرکزی منتشر شده است، منطقه ۵ و سپس مناطق ۱۰، ۲ و ۴ بیشترین میزان معاملات مسکن را ثبت کردند.

بیگی‌نژاد در این راستا افزود: اما نکته حائز اهمیت این است که بیشترین تعداد قراردادها مربوطه به آپارتمان‌های بالای ۲۰ سال است و براین اساس می توان گفت آمار و روند معاملات مسکن حاکی از آن است که قدرت و توان مالی آحاد جامعه برای خرید و اجاره واحدهای نوساز کاهش پیدا کرده است.

نایب رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه وضعیت بازار مسکن یک زنگ خطر به شمار می‌رود ، ادامه داد: قیمت مسکن نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۷ درصدی بوده است.

وی ادامه داد: رونق در بازار مسکن تا زمانی وجود دارد که عرضه و تقاضایی باشد اما در حال حاضر و با توجه به وضعیت بازار فعلی مسکن تقاضایی وجود ندارد و مستأجران دیگر به دنبال خرید خانه نیستند، زیرا قدرت مالی خرید ندارند.

بیگی‌نژاد ادامه داد: از سوی دیگر نیز فعالان بازار مسکن به قانون‌گذاری دستوری دولت، توجهی ندارند و با توجه به افزایش بالاتر از نرخ تعیین شده، قیمت اجاره‌بها و مسکن مشخص است که قیمت‌گذاری در بازار مسکن بدون توجه به قانون‌گذاری‌های اخیر صورت می‌گیرد اما عده‌ای برخلاف واقعیت تصور می‌کنند، قیمت مسکن توسط مشاوران املاک افزایش می‌یابد؛ درحالیکه چنین نیست.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود