قیمت پلی‌استیشن ۵ پرو در بازار ایران چقدر خواهد بود؟

پلی‌استیشن 5 پرو مدتی است توسط شرکت سونی، معرفی شده است و حال بحث قیمت آن موضوع اصلی گیمرهای ایرانی است.

پس از رونمایی از پلی‌استیشن 5 پرو موجی جدید از هیجان میان گیمر‌ها به راه افتاد، بخصوص در میان گیمرهای ایرانی که با توجه به نوسانات نرخ ارز در کشور، رسیدن به این کنسول بازی را یک رویای دست‌نیافتی می پندارند.

محصولی که با وعده تجربه بازی‌های ویدئویی بهتر و با کیفیت‌تر قرار است جای خود را در میان علاقمندان پیدا کند.

اما طبق آنچه سونی بصورت رسمی اعلام کرده است،  پلی‌استیشن 5 پرو از 17 آبان 1403، با قیمت پایه 700 دلار روانه بازار می شود و براساس پیش‌بینی‌ها این احتمال وجود دارد که پلی‌استیشن 5 پرو پس از ورود به ایران قیمتی نزدیک به 70 میلیون تومان داشته باشد، اما شاید پس از مدتی و در صورت ثابت بودن نرخ ارز، قیمت این محصول به 55 میلیون تا 65 میلیون تومان برسد.

اما دلیل قیمت بالای پلی‌استیشن 5 پرو در بازار ایران چیست؟

شاید بتوان اینطور مطرح کرد که بالا بودن قیمت این کنسول دلایل مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به میزان عرضه در بازار و نوسانات ارزی اشاره داشت، زیرا در ابتدای عرضه این محصول در بازار، تعداد محدودی وارد بازار ایران می‌شود و با توجه به تقاضا بالا برای خرید آن قیمت آن نیز بالا است .

پلی استیشن 5 پرو با ایجاد قابلیت‌های پیشرفته‌تر نسبت به مدل قبلی، قطعا طرفداران بیشتری را به خود جذب می‌کند.  

این کنسول در سه زمینه کلیدی پیشرفت داشته که از جمله این زمینه‌ها می‌توان به بهره‌مندی از تراشه گرافیکی قوی‌تر، پشتیبانی از رهگیری پرتو و ارتقا وضوح بازی‌ها با هوش مصنوعی اشاره کرد.

در پلی‌استیشن 5 پرو حافظه دو ترابایتی، قابلیت Game Boost و همچنین قابلیت PSSR نهادینه شده است که با وجود این قابلیت، نرخ فریم و وضوح بازی‌ها ارتقا می یابد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود