خرید تضمینی گندم به حدود ۱۲ میلیون تن رسید

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی از خرید تضمینی حدود ۱۲ میلیون تن گندم خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۸۰ درصد مطالبات گندمکاران، پرداخت شده است.

با بیان اینکه تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۸۰ درصد مطالبات گندمکارانی که محصول خود را به مراکز رسمی دولتی تحویل داده‌اند، پرداخت شده است،

سهراب سهرابی، مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی در اظهاراتی با اشاره به روند خرید تضمینی گندم گفت: تا صبح امروز (یکشنبه، یکم مهر) ۱۱ میلیون و ۹۷۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۶۳۴ هزار تن معادل ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: ارزش گندم خریداری شده ۲۱۱ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۸۰ درصد مطالبات گندمکارانی که محصول خود را به مراکز رسمی دولتی تحویل داده‌اند، پرداخت شده است.

سهرابی اظهار کرد: با پیش‌بینی حدود ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم، همه نیاز کشور تامین می‌شود و نیاز سالیانه کشور به گندم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که از این میزان، ۱۰ میلیون تن نیاز گندم نان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن نیاز صنف و صنعت است.

وی درباره بذر گندم نیز اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰ هزار تن انواع بذر اصلاح شده در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده خریداری شده است و امیدواریم امسال با تولید بیش از ۱۵ میلیون تن گندم، جشن خودکفایی بگیریم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود