سال‌ها انتظار برای تحویل واحدهای مسکن مهر نیمه کاره/ دولت با پیمانکاران متخلف برخورد می‌کند؟

دولت چندین بار وعده تحویل مسکن مهر با تمامی امکانات را داده اما بسیاری از متقاضیان همچنان واحدهای نیمه کاره و بدون امکانات تحویل می‌گیرند.

اجرای پروژه مسکن مهر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اقتصادی به شمار می‌رود که تا به امروز چندین دولت را درگیر خود کرده است. زمان اجرای این طرح دهه ۹۰ اعلام شده بود و قرار بود تا پایان دولت دهم به اتمام برسد اما تا امروز به اتمام نرسیده است.

طبق بررسی‌های صورت گرفته تا به امروز در چندین استان واحدهای مسکن مهر به اتمام رسیده و پرونده آن در بسیاری از دستگاه‌ها که متولی ساخت آن هستند بسته شده اما هنوز برخی از دستگاه‌ها از جمله شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن  و برخی از تعاونی‌ها هنوز ساخت مسکن مهر را تمام نکرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های متولی ساخت مسکن مهر، شرکت عمران شهرهای جدید  است که بخش عمده‌ای از پروژه‌ها در اختیار آن است. البته برخی از متقاضیان واحدهای خود را تحویل گرفته‌اند اما این واحدها با مانند امکانات به آنها واگذار شده است.

هاشمی یکی از متقاضیان مسکن مهر پاکدشت که بعد از گذشت ۱۱ سال واحد خود را تحویل گرفته است به خبرنگار روزمرگی اقتصاد گفت: بعد از چندین سال چشم انتظاری واحد  خود را تحویل گرفته‌ام اما این واحد هیچ امکاناتی از جمله آسانسور، لوله کشی و یا گاز کشی ندارد این در حالی است که پروژه‌های مسکن مهر در تمامی شهرها طبق قانون باید با تمامی امکانات به متقاضیان تحویل داده شود.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران به خبرنگار ما گفت: تمامی پیمانکاران مکلف هستند واحدهای مسکن مهر را با تمامی امکانات در اختیار متقاضیان قرار دهند و هیچ فردی حق ندارد این واحدها را بدون تکمیل آب و برق و سایر امکانات تحویل  دهد.

او گفت: در صورتی که متقاضیان با این مشکل مواجه شدند واحد را تحویل نگرفته و شکایت خود را به شرکت عمران و یا ادارات کل استان تهران اعلام کنند.

جنتی گفت: تا امروز بیش از ۴۰ پیمانکار متخلف را برکنار کرده‌ایم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود