بیشترین نرخ تورم مربوط به کدام کشور منطقه یورو است؟

کمترین نرخ تورم در منطقه یورو به نام کشورهایی همچون ایرلند و لیتوانی ثبت شده است.

تورم سالانه در منطقه یورو طبق گزارش اولیه یورواستات، از ۲.۲ درصد در ماه آگوست  به ۱.۸ درصد در ماه سپتامبر کاهش یافته است.

براین اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد کاهش یافت و از سوی دیگر تورم اصلی سالانه بدون احتساب انرژی، غذا و تنباکو از ۲.۸ درصد در ماه آگوست به ۲.۷ درصد در ماه سپتامبر کاهش یافت که به صورت ماهانه ۰.۱ درصد صعود کرده است.

اما طبق آنچه که اکونومی گزارش داده است، بالاترین افزایش سالانه شاخص قیمت مصرف‌کننده در بلژیک با ۴.۵ درصد و هلند با ۳.۳ درصد ثبت شده است و کمترین تورم سالانه در ایرلند با ۰.۲ درصد و لیتوانی با ۰.۴ درصد مشاهده شد. شاخص قیمت مصرف‌کننده به‌صورت ماهانه در یونان ۱.۷ درصد و در پرتغال ۱.۶ درصد افزایش یافت، در حالی که بیشترین کاهش را در هلند و ایرلند به ترتیب با ۰.۹ درصد و ۰.۸ درصد داشت.

از سوی دیگر اولی رن، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز اعلام کرده است که تورم در منطقه در سال ۲۰۲۵ روی ۲ درصد تثبیت خواهد شد.

وی در این راستا تصریح کرد: جهت سیاست پولی روشن است؛ کاهش نرخ بهره آغاز شده و موضع سیاست پولی ما در حال کاهش است. اگر اصلاحات قابل توجهی حاصل نشود، تضعیف دائمی بیشتر در تولید، رقابت‌پذیری منطقه یورو را تهدید خواهد کرد.

یورواستات خاطرنشان کرده است که بخش خدمات بالاترین افزایش قیمت در ماه سپتامبر را با افزایش چهار درصدی تجربه کرد.

اما به دنبال خدمات، قیمت مواد غذایی و تنباکو ۲.۴ درصد افزایش یافته است و این موضوع در حالی است که کالاهای صنعتی غیر انرژی ۰.۴ درصد افزایش یافتند و در مقابل، قیمت انرژی ۶ درصد کاهش یافت.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود