افزایش 5 برابری ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی صنایع تا تابستان 1404

مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی توانیر با بیان اینکه ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی صنایع در حال حاضر ۳۰ مگاوات است،اظهار کرد: این میزان تا تابستان آینده به ۱۵۰ مگاوات افزایش پیدا خواهد کرد.

سید زمان حسینی، مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی توانیر با بیان اینکه از ابتدای سال 1403 تاکنون ۷۰۳ مگاوات نیروگاه توسط صنایع بزرگ وارد مدار شده است که در بخش گازی شامل واحد ۲ فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات، واحد یک گل‌گهر سیرجان به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات، واحد یک چادرملو (اردکان) به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و نیروگاه خورشیدی شرکت ملی مس (بن یکه و خاتون آباد) به ظرفیت ۳۰ مگاوات است، اظهار کرد: براین اساس تا اوج بار سال آینده در مجموع ۱۱۶۳ مگاوات نیروگاه جدید از سوی صنایع انرژی‌بر کشور به مدار می‌آید که از این میزان ۱۲۰ مگاوات به نیروگاه خورشیدی اختصاص دارد که توسط فولاد مبارکه با ۲۲ درصد پیشرفت در کوهپایه در حال ساخت است.

وی در این راستا ادامه داد: مجموع نیروگاه‌های برنامه ریزی شده صنایع برای اتصال به شبکه از سال ۱۴۰۱ تا انتهای سال ۱۴۰۵ را ۵ هزار و ۱۰۰ مگاوات است.

سید زمان حسینی اظهار کرد: ۴ هزار و ۱۷۰ مگاوات از این مقدار حرارتی و ۹۳۰ مگاوات خورشیدی خواهد بود.

وی همچنین به صدور ۱۸ هزار مگاوات موافقتنامه اصولی احداث نیروگاه‌های صنایع تاکنون، اشاره کرد و گفت: مجموع ظرفیت‌های در حال اجرا و احداث شده این بخش ۶ هزار و ۴۲۹ مگاوات است.

مجری طرح احداث نیروگاه‌های صنایع معدنی توانیر تصریح کرد: از این میزان ۱۵۸۲ مگاوات در حال بهره‌برداری است و با به مدار آمدن ۱۱۶۳ مگاوات واحد جدید، این میزان تا تابستان آینده به ۲۷۴۵ مگاوات می‌رسد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود