تسویه۲۰ درصد مطالبات معوق گندم‌کاران تا پایان مهر 1403

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران از تسویه۲۰ درصد مطالبات معوق گندم‌کاران تا پایان مهر 1403 خبر داد و گفت: پول گندم‌های خریداری شده طی ۵ ماهه نخست سال پرداخت شده است.

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران در گفتگویی پیرامون موضوع خرید تضمینی گندم و پرداخت مطالبات معوق آن اظهار کرد: تا امروز حدود ۱۱ میلیون و ۹۸۶ هزار تن گندم از سوی کشاورزان تحویل دولت شد.

وی در این راستا  تصریح کرد: در حال حاضر برداشت به پایان رسیده است اما عموماً تا آبان ماه، مراکز خرید تضمینی گندم باز بوده و کشاورزانی که گندم خود را انبار کرده‌اند تا سر فرصت آن را تحویل دهند، می‌توانند محصولات را به فروش برسانند.

ایمانی با بیان اینکه پول گندم‌های تحویل شده حدود ۲۱۱ هزار میلیارد تومان (همت) شده که از این میزان ۱۶۷ همت پرداخت و حدود ۲۰ درصد مطالبات همچنان باقی مانده است، گفت: پول گندم‌های خریداری شده در ۵ ماهه نخست سال پرداخت و قول داده شده که باقی مطالبات نیز تا پایان مهر ماه تسویه شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران ادامه داد: براساس گزارش‌های منتشر شده، منابع مورد نیاز مشخص و تأمین شده و در فرایند طی شدن برای پرداخت است.

ایمانی همچنین به حجم خرید تضمینی کلزا (دانه روغنی) اشاره و اظهار کرد: تا کنون حدود ۲۷۰ هزار تن کلزا از سوی کشاورزان تحویل شده که نسبت به سال گذشته تقریباً رشد ۲ برابری داشته است و مطالبات تمام استان‌ها پرداخت و فقط پول کلزاکاران گلستان باقی مانده که حدود ۳۰ درصد می‌شود.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد مطالبات این دانه روغنی پرداخت و باقی آن روزانه در حال واریز است.

گفتنی است؛ نرخ خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو گرم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و کلزا ۳۹ هزار تومان است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود