تولید۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران از تولید۲۵ درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر گفت: براین اساس طی یک سال گذشته یک چهارم گوشت قرمز مورد نیاز کشور، را جامعه عشایری تولید کردند.

شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران در گفتگویی با بیان اینکه طی یک سال گذشته یک چهارم گوشت قرمز مورد نیاز کشور، معادل ۲۵ درصد از گوشت تولیدی کشور را جامعه عشایری کشور تولید کردندف تصریح کرد: در واقع جامعه عشایری موفق به تولید ۳ میلیون و ۷۲۳ هزار تن محصولات زراعی، ۴۶۳هزار تن محصولات باغی، یک میلیون و ۵۱۴ هزار مترمربع صنایع دستی و ۳۹۷هزار تن شیر شدند.

وی در این راستا تصریح کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۳۰۵ هزار تن نهاده دامی در بین عشایر کشور توزیع شد.

نادری افزود: در راستای خدمات رسانی و تامین اقلام ضروری مورد نیاز جامعه عشایری، ۷۱۶ تن آرد، بیش از ۲۰ میلیون لیتر نفت، نزدیک به ۱۰ میلیون کیلوگرم گاز مایع با همکاری اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری کشور در مناطق عشایری توزیع شد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تسهیلات مورد نیاز عشایر نیز گفت: از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۸۰ قانون بودجه ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز به جامعه عشایری طی یک سال گذشته تخصیص یافت و در این راستا تعداد ۸۷۲۲ طرح عشایری، موفق به دریافت ۱۰۶۰میلیارد تومان تسهیلات شدند که ۲۴۷۷ طرح ویژه زنان عشایری است. طرح‌هایی که سازمان امور عشایر ایران برای اجرای آن‌ها به جامعه عشایری تسهیلات پرداخت کرده شامل ۶۸۳۱ طرح در زمینه توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز، ۲۷۹طرح در زمینه توسعه کشت گیاهان داروئی، ۱۵۶۰ طرح در زمینه توسعه صنایع دستی و ۱۱ طرح نیز در زمینه توسعه گردشگری عشایر است. علاوه بر این از محل اعتبارات بند ب ماده ۵۲ قانون بودجه نیز ۴۲۷میلیارد تومان تسهیلات به جامعه عشایری کشور پرداخت شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود