بهترین هفته طلایی خودروهای برقی در چندین سال اخیر

فروش خودروهای برقی در تعطیلات یک هفته‌ای با کمک بسته محرک چین افزایش یافت، بطوری که یکی از تولیدکنندگان آن را به عنوان «بهترین هفته طلایی در چندین سال اخیر» توصیف کرده است.

بررسی‌ها نشان می دهد که خودروهای برقی در چین هم اکنون فروش یک خودرو از هر سه خودروی جدید در برخی از نقاط این کشور را شامل می‌شود و از این رو بسیاری از سفرهای جاده‌ای با خودروهای الکتریکی صورت می گیرد، در صورتی که دولت چین نیز ارقام دقیقی را پیرامون این موضوع اعلام نمی‌کند.

براین اساس شرکت خودروسازی چینی لیپ موتور در هفته ابتدایی اکتبر رکورد ۱۷ هزار سفارش دریافت کرد و از سوی دیگر نیز لی جون، رئیس شرکت شیائومی اعلام کرده است که سفارشات در هفت روز بیش از ۶۰۰۰ SU۷ الکتریکی بوده است که بیش از نیمی از میانگین تحویل ماهانه آن است.

طبق بررسی تصاویری که از نمایشگاه‌های خودروی شلوغ در هفته گذشته در رسانه‌های اجتماعی چین منتشر شده است می توان به این نکته پی برد که این بازار رونق بسیاری داشته استف البته باید دید که آیا این افزایش می‌تواند روند کلی کاهش هزینه‌های مرتبط با خودرو را که در هشت ماه اول سال ۲.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۳ کاهش یافته بود، معکوس کند.

از سوی دیگر به غیر از هزینه خودرو، مردم سفرهای جاده‌ای را به عنوان روش ترجیحی برای سفر در تعطیلات انتخاب کردند که این امر سبب بروز ترافیک شد و برای افرادی که از خودروهای برقی استفاده کردند، صف‌های طولانی در ایستگاه‌های شارژ را ایجاد می‌کند.

طبق آنچه بیزینس گزارش داده است و بررسی داده‌های رسمی نشان می‌دهد، این امر کمک کرد تا برق شارژرهای عمومی در بزرگراه‌ها به رکورد ۱۵.۵۸ گیگاوات ساعت در دو روز اول تعطیلات برسد و بر اساس داده ها، این افزایش ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه تعطیلات در سال ۲۰۲۳ است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود