کدام کشورها از ایران قطعات خودرو می‌خرند؟

طبق گزارش منتشر شده از سوی گمرک عراق، با اختصاص سهم ۳۸ درصدی مقصد نخست قطعات خودروی ایرانی است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران پیرامون میزان صادرات انواع اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت در ۶ ماهه سال 1403؛ طی این بازه زمانی در حدود ۱۰ هزار و ۸۶۵ تن به ارزش ۳۱.۶ میلیون دلار اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت صادر شده است که این میزان از لحاظ وزن ۱۳ درصد کاهش و از حیث ارزش هشت درصد افزایش داشته است.

براین اساس از مجموع صادرات اجزا و قطعات (خودرو و موتورسیکلت) در این مدت، ۹ هزار و ۲۳۵ تن به ارزش ۲۶.۸ میلیون دلار به صادرات اجزا و قطعات خودرو و یک‌هزار و ۶۳۰ تن به ارزش ۴.۸ میلیون دلار به صادرات اجزا و قطعات موتورسیکلت اختصاص داشت.

طی این مدت صادرات اجزا و قطعات خودرو به لحاظ وزن ۱۸ درصد کاهش و از حیث ارزش سه درصد افزایش داشته است، این در حالیست که صادرات اجزا و قطعات موتورسیکلت در همین مدت به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۴۱ درصد و ۴۴.۵ درصد با افزایش همراه بود.

گفتنی است، عمده‌ترین مقاصد صادراتی اجزا و قطعات خودرو، عراق با اختصاص سهم ۳۸ درصد، فدراسیون روسیه با ۲۱ درصد و امارات متحده عربی با ۱۱ درصد، عمده‌ترین مقصد صادراتی اجزا و قطعات خودرو به لحاظ ارزش بوده‌اند.

کل صادرات اجزا و قطعات موتورسیکلت در نیمه اول امسال به ۶ کشور انجام گرفت که به لحاظ ارزش عراق با اختصاص سهم ۷۶ درصدی، بزرگترین مقصد صادرات اجزاء و قطعات موتورسیکلت بوده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود