افزایش 15 تا 30 درصدی نرخ اجاره‌بها در پیک 1403

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به آرامش بازار مسکن در پیک اجاره گفت: امسال اجاره بها در تهران بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش داشت.

کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگویی با اشاره به آرامش حاکم در بازار مسکن در فصل اجاره امسال اظهار کرد: براین اساس به طور میانگین اجاره بها در تهران بین ۱۵ تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق عدد ۵۰ درصد نیز به ثبت رسیده است، تصریح کرد: اما  رقم  متوسط بین  ۱۵ تا ۳۰ درصد بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به وضعیت بازار مسکن پایتخت درباره خرید و فروش نیز گفت: در این حوزه باید گفت که بازار در حالت راکد به سر می برد، هرچند میانگین قیمت در تهران شاهد روند افزایشی بوده است اما هنوز هم مسکن به دلیل قیمت بالایی که دارد نمی‌تواند بازاری برای خود پیدا کند.

گودرزی ادامه داد: افرادی که جزو اقشار بالای جامعه محسوب می شوند واحدهای خود را تغییر می‌دهند و اندک معاملات این روزها از نوع تبدیل به احسن است.

وی تصریح کرد: با توجه به این موضوع اما ارتباط اقشار پایین از حدود شش سال قبل با بازار مسکن قطع شده است و با وجود وام‌هایی موجود برای خرید مسکن کفایت نمی کند.

 رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه یکی از دلایل مهاجرت به خارج از کشور مساله مسکن است نیز گفت: موضوع مهاجرت از سال‌ها پیش آغاز شده است و می توان اینطور گفت که بحث امروز نیست و برخی جوان‌ها وقتی نمی‌توانند مسکن را به عنوان نیاز اولیه زندگی تهیه کنند به فکر مهاجرت می‌افتند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به رشدهای سنگین قیمت مسکن، افرادی که در مناطق بالا بودند به سمت مناطق پایین رفته‌اند.

گودرزی ادامه داد: خانواده‌هایی که در مناطق میانی و پایین ساکن بودند در شهرهای اطراف مثل پردیس، بومهن، شهریار، گرمدره، ورودآورد، پاکدشت و دیگر شهرها ساکن شده‌اند و در نتیجه قیمت آن مناطق هم بالا رفته است و با توجه به درآمدهایی که دارند و هزینه‌هایی که با آن مواجهند درآمدها کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود