مزایای راه‌اندازی بازار ارز توافقی چیست؟

عضو اتاق بازرگانی ایران و روسیه تاکید کرد: کنترل ارز باید درکنار کنترل متغیر‌های پولی همچون تورم و رشد نقدینگی صورت گیرد.

کامبیز میرکریمی،عضو اتاق بازرگانی ایران و روسیه در گفت‌وگویی با تاکید بر لزوم کنترل نرخ ارز اظهار کرد: متاسفانه  اگر نرخ رشد نقدینگی همچنان با سرعت افزایش پیدا کند و تورم ادامه دار باشد بازار ارز دچار مشکل می‌شود.

وی در این راستا افزود: در واقع مدیریت بازار ارز باید در کنار کنترل متغیر‌های پولی مانند تورم و نرخ رشد نقدینگی صورت بگیرد؛ به عنوان مثال در صورتی که تورم کنترل نشود صادرات کالا با مشکلاتی همراه می‌شود و فاصله نرخ ارز آزاد با نرخ دولتی زیاد می‌شود، همچنین شرایط رقابت سالم با بنگاه‌های اقتصادی سخت‌تر خواهد شد و رانت و فساد نیز افزایش می‌یابد.

میرکریمی با بیان اینکه ریشه نظام چند نرخی ارز به تورم ارتباط دارد نیز گفت: بانک مرکزی برای کنترل نرخ رشد نقدینگی در سال گذشته سیاست انقباضی را اتخاذ کرد که خوشبختانه با این سیاست نرخ رشد نقدینگی کاهشی شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: با راه‌اندازی بازار ارز توافقی نرخ‌ها شفاف و رقابتی می‌شود؛ در نتیجه هزینه مبادله کالا کاهش پیدا می‌کند که این موضوع به نفع فعالان اقتصادی و تجار است.

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود