آرامش در بازار گوشت قرمز/ زبان گوساله چند؟

رئیس اتحادیه گوشت قرمز از کاهش حدود 30 هزار تومانی قیمت گوشت قرمز طی سه هفته اخیر خبر داد.

قیمت گوشت قرمز طی روزهای گذشته اعلام شده است و براساس آنچه که منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور در این راستا اظهار کرد، قیمت گوشت گوساله و گوسفندی منجمد زیر ۳۰۰ هزار تومان و گوشت گرم با قیمت ۳۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که بازار در ثبات نسبی به سر می‌برد و قیمت چندان چشمگیری ندارد، گفت: با توجه به بالارفتن هزینه تولید گوشت داخلی، قیمت دام زنده در محدوده ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان و گوساله با احتساب نژاد و کیفیت در محدوده قیمتی ۱۷۰ تا ۱۹۵ هزار تومان است. قیمت‌ گوشت گوسفندی تولید داخل بیش از ۵۰۰ هزار تومان و گوساله بالای ۴۵۰ هزار تومان است. 

پوریان همچنین درباره این موضوع که آیا در کنار این ثبات شرایط بازار می‌توانیم شاهد کاهش قیمت نیز باشیم یا خیر نیز گفته است که کاهش قیمت تابع هزینه است.

وی در این ر استا افزود: تولید در کشور ما با تولید در کشورهای دیگر متفاوت است. کشورهایی آسیایی از جمله ارمنستان، گرجستان، روسیه، قرقیزستان و... که از آن‌ها واردات گوشت انجام می‌شود، به دلیل اینکه اقلیم خوب و شرایط مرتعی مناسبی دارند، هزینه‌های تولید بسیار پایینی دارند.

رئیس شورای تامین دام کشور افزود: با توجه به اینکه ایران اقلیم خشکی دارد و از مراتع کافی نیز برخوردار نیست و فقر مرتع داریم و این موجب شده  که تولید گوشت در کشور ما بیشتر از طریق نهاده‌های دامی انجام شود.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت قرمز نیز در گفت‌وگویی درباره قیمت گوشت قرمز تصریح کرد: قیمت گوشت قرمز نسبت به ۳ هفته پیش حدود ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است.

وی افزود: این کاهش قیمت از وزن‌گیری مناسب دام‌ها سرچشمه می‌گیرد. البته از جمله عواملی که دست در دست هم داده تا قیمت کاهش یابد این است که بازار گوشت چندان رونقی ندارد.

اما از سوی دیگر و براساس گزارش های میدانی ظاهرا بازار گوشت قرمز آرام است و لیست قیمت نیز به شرح زیر است:

  

 

 

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود